Księgowość online -> programy finansowo-księgowe 

  • program do fakturowania i księgowości online
  • stworzony z myślą o małych przedsiębiorstwach
  • darmowa wersja do 10 dokumentów miesięcznie
  • darmowy program do zarządzania bazą towarów i usług
  • aplikacja mobilna na Android oraz iOS

 

Czym jest program iFirma?

iFirma to kolejna ciekawa propozycja dla osób, które szukają wygodnego narzędzia do fakturowania online lub prowadzenia kompletnej księgowości. Serwis ifirma.pl istnieje od 2001 roku i swoje usługi dedykuje przede wszystkim małym przedsiębiorcom, którzy chcą samodzielnie prowadzić Księgi Przychodów i Rozchodów, Ewidencję Przychodów Zryczałtowanych oraz pełną dokumentację firmy. Ostatnie lata to czas dużych zmian iFirmy, czego dowodem jest metamorfoza z prostego narzędzia do wystawiania faktur w kompleksowy system do księgowania, już nie tylko dla małych firm. Znajdziemy tu szereg rozwiązań, które mają na celu ułatwiać prowadzenie biznesu, m.in. praktyczny system CRM z danymi kontrahentów i towarów, kalendarz z przypomnieniem o terminach płatności, notatki, a także darmowy program magazynowy, dzięki któremu możemy zarządzać bazą towarów i usług.

Dla osób prowadzących działalność na małą skalę iFirma przewidziała darmowe rozwiązanie, czyli możliwość wystawienia maksymalnie 10 faktur sprzedażowych miesięcznie, bez dodatkowych opłat. Jeżeli jednak zależy nam na tym, by prowadzenie księgowości zlecić profesjonalnemu księgowemu, to możemy skorzystać tu z oferty biura księgowego i wsparcia dedykowanej księgowej. Dużym atutem serwisu iFirma jest także aplikacja mobilna na iOS oraz Android, z której możemy korzystać na smartphonie lub tablecie. 

Szczegóły

 

Cena: od 12,50 zł netto / miesiąc

Debiut: 2001

Wersja darmowa: do 10 dokumentów / miesiąc

Język programu: polski

Platforma: w chmurze (Web, SaaS), aplikacja mobilna

Baza wiedzy: pomoc serwisu

Wsparcie klienta: e-mail, chat, infolinia (pon.-pt., 9-20)

Posiada API: tak

iFirma: najważniejsze funkcjonalności

iFirma to zdecydowanie jedno z najłatwiejszych w obsłudze narzędzi do fakturowania i księgowości online. Znajdziemy w nim szereg przydatnych funkcjonalności, począwszy od prostego i intuicyjnego wystawiania faktur, poprzez usługi związane z prowadzeniem uproszczonej księgowości, aż po profesjonalne wsparcie księgowej. Warto zauważyć, że iFirma to nie tylko proste i niezawodne narzędzie, ale także gwarantujące wysokie bezpieczeństwo przechowywanych danych.

Program do wystawiania faktur online 

iFirma to narzędzie stworzone przede wszystkim dla małych przedsiębiorstw, które szukają prostych, wygodnych rozwiązań związanych z fakturowaniem online. Szczególnie istotny jest tu przejrzysty interfejs w stonowanych kolorach i intuicyjne rozmieszczenie poszczególnych funkcji w panelu, co jeszcze bardziej ułatwia jego obsługę. Do naszej dyspozycji pozostaje także pomoc techniczna, którą możemy uzyskać mailowo, telefonicznie lub na czacie

W iFirmie możemy wystawiać faktury w aż 20 różnych językach, co jest szczególnie istotne dla klientów sprzedających za granicą. System pozwala także na drobne modyfikacje w wyglądzie faktury, np. umieszczenie logotypu firmy w danym miejscu. Faktury, które generujemy w iFirmie, możemy wysyłać w formie elektronicznej bezpośrednio do kontrahenta, dodając je jako załącznik. Mamy tu także możliwość zlecenia wysyłki dokumentu sprzedażowego w formie papierowej.

Najważniejsze funkcje:

  • możliwość wystawienia wszystkich rodzajów faktur, począwszy od krajowej sprzedaży towarów i usług, poprzez faktury zaliczkowe, proforma i na usługi budowlane, aż po faktury dla podatników VAT-UE
  • obsługa e-faktur
  • zabezpieczenie cyfrowe każdego dokumentu
  • certyfikowane elektroniczne archiwum faktur, rachunków i dokumentów firmowych
  • możliwość personalizacji dokumentu (wybór szablonu, wzorca numeracji, logo firmy)
  • katalog towarów i usług, kontrahentów i uwag
  • seryjne wystawianie faktur i rachunków
  • brak limitu przechowywanych faktur i rachunków
  • generowanie raportów o przychodach firmy
  • faktura do paragonu dla nievatowca
  • planowanie zadań (kalendarz i notatki)
  • wygodny, darmowy system CRM
  • analiza finansowa (m.in. planowanie i kontrola wydatków firmy, generowanie zestawień i raportów)

Księgowość internetowa

Z myślą o przedsiębiorcach, którzy chcą samodzielnie zajmować się sprawami księgowymi swojej firmy, iFirma przygotowała pakiet, który zawiera wszystkie funkcje z programu do fakturowania, a także dodatkowe opcje związane z księgowością, obsługą JPK oraz wysyłką deklaracji. Znajdziemy tu także rozwiązania kadrowo-płacowe i wybrane funkcje API związane z dokumentami sprzedaży.

Najważniejsze funkcje:

  • automatyczne uzupełnianie KPiR, Ewidencji Przychodów Zryczałtowanych oraz Ewidencji Zakupów i Sprzedaży VAT
  • ewidencja wyposażenia i środków trwałych
  • sprawdzanie poprawności prowadzonych ewidencji
  • obsługa amortyzacji i remanentów
  • szybkie wystawianie, edycja i wysyłka faktur
  • obsługa JPK
  • wyliczanie zobowiązań wobec ZUS oraz z tytułu podatku dochodowego i VAT
  • generowanie deklaracji
  • rozbudowany moduł kadry-płace
  • monitoring rozliczeń
  • wybrane funkcje API

Biuro rachunkowe z dedykowaną księgową

Kolejną opcją, którą oferuje iFirma, jest współpraca z dedykowaną księgową, która zajmuje się obsługą całej dokumentacji naszej firmy. W ten sposób płacąc niewielki abonament miesięcznie, jesteśmy w stanie zaoszczędzić czas, który musielibyśmy poświęcać na sprawy księgowe. Wystarczy, że każdego miesiąca dostarczymy wszystkie dokumenty (faktury sprzedażowe, kosztowe) poprzez aplikację iFirmy lub w formie tradycyjnej – kurierem lub pocztą. Z tej opcji korzystają przede wszystkim jednoosobowe działalności, jak również spółki osobowe – cywilne oraz partnerskie. 

Jakie korzyści płyną z wyboru abonamentu z obsługą biura rachunkowego?

  • wygodny kontakt online
  • możliwość skorzystania z wielu integracji, m.in. Allegro, Shoper, Prestashop oraz Shoplo
  • dostępny do bazy CRM, w której umieścimy dane o towarach i kontrahentach
  • kalendarz przedsiębiorcy z możliwością integracji z Google Calendar oraz iCal
  • monitoring rozliczeń
  • cyfrowe zabezpieczenie danych SHA1 RSA

Integracja z innymi programami

Wybierając usługi, które oferuje iFirma, jesteśmy w stanie zintegrować nasze konto z wieloma usługami i urządzeniami, a wśród nich:

  • z urządzeniami fiskalnymi – kasami i drukarkami
  • z usługami pocztowymi
  • z bankami – poprzez eksport przelewów związanych z wydatkami, płatnościami do ZUS i US, a także wynagrodzeniami pracowników (obsługiwane banki: Alior Bank, Santander, City Bank, ING Bank Śląski, Millenium Bank, mBank, PKO BP oraz Plus Bank)
  • z Google Calendar i iCal
  • z e-deklaracjami

W iFirmie możemy także zintegrować nasze konto z wieloma platformami e-commerce:

  • Allegro
  • SkyShop
  • ClickShop
  • Shoper
  • nazwa.pl
  • GitHub
  • PrestaShop
  • Shoplo
  • exebo
  • Selly
  • GoCreate
  • YSklep

Cennik iFirma – ile to kosztuje?

iFirma jest jednym z najkorzystniejszych rozwiązań dla małych firm, które chcą zajmować się fakturowaniem i księgowością online. Na początek zakładamy darmowe konto, które w przypadku firm wystawiających maksymalnie 10 faktur sprzedażowych dostępne będzie cały czas w wersji darmowej. Jeśli jednak nasza działalność jest bardziej rozbudowana, możemy skorzystać z trzech planów abonamentowych:

  • „Fakturuj wygodnie”: 12,50 zł netto / miesięcznie (przy płatności za rok), bez ograniczeń w liczbie faktur i klientów
  • „Księguj samodzielnie, automatycznie”: 37,50 zł netto / miesięcznie (przy płatności za pół roku), bez ograniczeń w liczbie faktur i klientów
  • „O nic się nie martw, księgujemy za Ciebie”: 99 zł netto / miesięcznie

Podsumowanie

iFirma od wielu lat uważana jest za jeden z najpopularniejszych programów do fakturowania online oraz księgowości internetowej. W ciągu ponad 20-letniej działalności firmy z usług iFirmy skorzystało tysiące użytkowników, a wśród nich przede wszystkim JDG, spółki cywilne i partnerskie. Darmowa wersja dla mikrofirm wystawiających do 10 faktur sprzedażowych miesięcznie, czytelny interfejs, bogata oferta funkcjonalności i integracji z różnymi platformami to zaledwie kilka z czynników, które decydują o wyborze właśnie tej platformy. 

W iFirmie możemy także korzystać z aplikacji w wersji mobilnej, co jest doskonałym ułatwieniem dla osób, które chcą na bieżąco zarządzać finansami i projektami w firmie. W wariancie najwyższym iFirma oferuje także kompleksowe wsparcie certyfikowanego księgowego, który zajmie się dla nas wszystkimi sprawami księgowymi w firmie. 

Czy iFirma ma jakieś minusy? Jednym z najbardziej znaczących jest brak możliwości obsługi spółek z o.o., co jest dostępne np. w InFakt. Nieznacznym utrudnieniem może być także brak kontaktu z działem technicznym w weekendy.

Najważniejsze zalety iFirma:

wygodne fakturowanie online i samodzielne prowadzenie księgowości

czytelny, prosty  w obsłudze interfejs

darmowy program do zarządzania bazą towarów i usług

darmowe konto do 10 faktur sprzedażowych miesięcznie

możliwość współpracy z certyfikowanym księgowym

aplikacja mobilna na Android i iOS

Najważniejsze wady iFirma:

nie obsługuje spółek z o.o.

brak kontaktu w weekendy

Funkcje iFirma

Zbiór najbardziej popularnych funkcjonalności, które znajdziesz w narzędziu iFirma. Nie są to wszystkie funkcje narzędzia, a jedynie wybór najciekawszych i najbardziej istotnych.

Funkcjonalność
  • Darmowy okres próbny
  • Plan darmowy bez opłat

Cennik iFirma

Zobacz, jakiego budżetu potrzebujesz, by korzystać z tego narzędzia.


Alternatywy dla iFirma

Sprawdź inne narzędzia, które realizują podobne cele biznesowe. Być może któreś z nich bardziej Cię zainteresuje.

iFirma: Opinie

2.25 Ocena Ilość dodanych opinii: 4
5 gwiazdek
4 gwiazdki
3 gwiazdki
2 gwiazdki
1 gwiazdka
Marcin Wesel avatar
Marcin Wesel – 2020-11-19 21:32:31

Podsumowanie opinii

Dawno debiutowali i przez to wygląd samej aplikacji wydaje się nieco przestarzały, natomiast funkcjonalnie wszystko bez zarzutu. Bardzo dobre ceny w stosunku do konkurencji.

Oceniam na PLUS

Użytkownik nie wyszczególnił plusów.

Oceniam na MINUS

Użytkownik nie wyszczególnił minusów.

Tomasz Nowak avatar
Tomasz Nowak – 2022-07-25 18:12:48

Podsumowanie opinii

iFirma posiada interface wyraźnie słabszy od inFakt, lecz za to ma nieco większe możliwości - np. rozliczania kosztów walutowych. Dlatego obdarzyłem ich zaufaniem i przeszedłem z inFakt do iFirma. Niestety, dziś (25.07.2022) iFirma poinformowała mnie, że po analizie, uznali, że dla mojej korzyści (!) powinienem przejść do biura stacjonarnego i umowę po prostu wypowiedzieli. Oczywiście, żadnych szczegółów tej analizy nie podali. Prawdopodobnie, kilkanaście faktur kosztowych w miesiącu i jedna przychodowa to zbyt wielki wysiłek. Dlatego polecam ostrożność w wyborze, iFirma niestety nie jawi się jako bezwzględnie godna zaufania - pewnie jak każda inna firma.

Oceniam na PLUS

koszt, funkcjonalność lepsza do inFakt - zwłaszcza gdy chodzi o rozliczenia walutowe

Oceniam na MINUS

słaby interfejs, znacznie mniej intuicyjny niż inFakt z mojej perspektywy niestaty kiepska współpraca

Były klient avatar
Były klient – 2023-04-28 11:10:17

Podsumowanie opinii

Jako klient NIE POLECAM!!! Korzystałam z biura rachunkowego ifirma wraz z dedykowaną księgową od ponad 2 lat. Przez 8 ostatnich miesięcy nie były wyliczane składki społeczne za pracowników (i tym samym nie zostały opłacone). Zadłużenie wraz z odsetkami w ZUSie, jakie miałam w wyniku tego niedopatrzenia to ponad 13 tys. zł! Ifirma zaoferowała zwrot samych odsetek (w wysokości ok. 500 zł), tłumacząc to błędną obsługą systemu (co kompletnie nie zwalnia księgowej z poprawnego rozliczania pracowników). Konsekwencje tej sprawy są dla mnie o wiele poważniejsze niż tylko zapłata wysokiego długu. Cały mój plan biznesowy na firmę się posypał, ponieważ oparłam go na comiesięcznych (źle wyliczonych) kosztach. Być może wiedząc, że stawki są o wiele wyższe nie zatrudniałabym kolejnego pracownika i zupełnie inaczej zaplanowała działanie firmy przez ostatni rok. Dodatkowo Ifirma nie wykazała chęci pomocy, ani dostatecznego zainteresowania moją sprawą. Wszystkie moje argumenty zostały zanegowane, a na każdą odpowiedź musiałam czekać bardzo długo i się o nią prosić. Ostatni mail, który otrzymałam od Pani Katarzyny K. (osoby decyzyjnej w sprawie mojej reklamacji) zawierał nieprawdziwe informacje. Po telefonie wykonanym do Pani Katarzyny otrzymałam informację, że ona uważa sprawę za wyjaśnioną. Jestem w stanie zrozumieć błędy księgowej, ponieważ błędy się zdarzają. Jednak obsługę w ramach reklamacji mogę podsumować jedynie słowami: olewcze podejście do klienta, gra na zwłokę (aż mi się odechce) i brak sprawiedliwego rozwiązania sprawy! NIE POLECAM

Oceniam na PLUS

Użytkownik nie wyszczególnił plusów.

Oceniam na MINUS

Użytkownik nie wyszczególnił minusów.

Anna Mazur avatar
Anna Mazur – 2023-07-21 11:04:50

Podsumowanie opinii

Aplikacja ifirma to koszmar. UX jest taki, że rozliczenie 1 FV miesiecznie i spędzenie w aplikacji kilku minut doprowadza mnie do łez. Komunikaty dla użytkownika wprowadzają w błąd, np: "Brak danych o użytkowniku i jego firmie potrzebnych do wygenerowania deklaracji w poprawny sposób..." oznacza, że deklaracja za dany miesiąc została już wysłana. User flow w aplikacji to spaghetti, w wielu miejscach powtarzają sie przyciski prowadzące do tego samego miejsca, lecz o różnych nazwach. i na odwrót, wiele takich samych wyrazów prowadzi w różne miejsca. Jak prowadzisz jednoosobowa działalność i masz jedną FV miesięcznie i nie jesteś księgowym i nie nie masz czasu czytać długich i skomplikowanych instrukcji albo spędzać z konsultantką na czacie wielu godzin, to ifirma nie jest dla ciebie. Ifirma to nie tylko strata pieniędzy dla mnie, ale co ważniejsze, wiele czasu i nerwów. Skończyło się tak, że wolę pójść osobiście do ZUSu i US i w ciągu kilkuminutowej wizyty załatwiam w okienku wszystko i mam wyjaśnione i potwierdzone, że jest poprawnie.

Oceniam na PLUS

Nic

Oceniam na MINUS

1. UX aplikacji - zero intuicyjności ilogiki zrozumiałej bez czytania instrukcji 2. Zawiłe i długie instrukcje 3. Dostępność pomocy 4. Brak wsparcia 24h 5. Brak wsparcia online innej niż czat, np. połączenia video z pomocą na ekranie 6. Brak integracji danych z ZUS - składni wyliczone przez ZUS sa inne, niż przez ifirme


Dodaj opinię o iFirma