

Intercom
Obsługa klienta na najwyższym poziomie
- pierwsza na świecie platforma relacji konwersacyjnych
- możliwość sprawnego zarządzania bazą klientów i kontaktowania się z nimi za pomocą czatu
- bieżące raportowanie wyników całego zespołu
- automatyzacja komunikatów wysyłanych do klienta
- darmowy, 14-dniowy okres testowy
- duży wybór dostępnych integracji
Opis narzędzia
Intercom to wiodąca platforma komunikacyjna, która używana jest przez największych gigantów korporacyjnych w celu kontaktowania się z klientami. Jest to pierwsza tego typu platforma na świecie, która bazuje na inteligencji użytkownika, a także targetowaniu behawioralnym, by w ten sposób lepiej zrozumieć potrzeby i oczekiwania klienta.
Co ważne, Intercom pomaga firmom nie tylko w komunikacji z klientem, ale też staje się świetnym narzędziem do wysyłania osobistych komunikatorów i kontrolowania tego, kto korzysta z naszych usług. Możemy tu wysyłać ukierunkowane wiadomości mailowe, a także w lepszy i skuteczniejszy sposób pozyskiwać i angażować klientów, co jest szczególnie ważne dla działu marketingowego i sprzedażowego w każdej firmie.
Intercom to amerykańska firma produkująca oprogramowanie, założona w 2011 roku w Kalifornii. Jej celem jest usprawnianie komunikacji z potencjalnymi i obecnymi klientami za pomocą dedykowanej aplikacji, witryny internetowej, mediów społecznościowych lub poczty e-mail. Począwszy od 2017 Intercom może poszczycić się 100 000 aktywnych użytkowników miesięcznie, natomiast od 2018 roku ma 30 000 stałych klientów. Wśród firm korzystających z usług Intercom znajdziemy takie światowe korporacje jak: Facebook, IBM, Microsoft, Udemy, Workplace, AWS, SHopify, Unity oraz Sotheby’s.
Intercom to niezwykle prosta i wygodna w obsłudze platforma, dzięki której każda firma – ta mniejsza i większa – jest w stanie zdobyć uznanie wśród klientów, a co za tym idzie, skutecznie zwiększać wydajność. W jednym miejscu otrzymujemy mocno zaawansowane narzędzie, które jest w pełni zorientowane na klienta i gwarantuje świetnie zoptymalizowaną komunikację z nim.
Szczegóły
Cena: od 59 $ / miesięcznie Debiut: 2011 Wersja darmowa: wersja testowa na 14 dni Baza wiedzy: centrum pomocy, blog, FAQ, poradniki, wersja demo, webinary | Język programu: angielski, niemiecki, hiszpański, francuski, portugalski Wsparcie klienta: formularz kontaktowy Posiada API: tak |
Intercom: najważniejsze funkcjonalności
Intercom to świetne narzędzie, które przeprowadza każdą firmę w zupełnie nowy wymiar komunikacji z klientem. Wśród głównych funkcjonalności, jakie oferuje ta zaawansowana platforma znajdziemy m.in.:
- funkcje podstawowe takie jak:
- testowanie A/B,
- czat na żywo,
- rozwiązywanie problemów,
- skrzynka mailowa dla całego zespołu,
- aktualizacje systemowe w czasie rzeczywistym,
- oznaczanie wiadomości mailowych,
- możliwość śledzenia zachowań i czynności użytkownika;
- możliwość wysyłania ukierunkowanych wiadomości e-mail opartych na preferencjach i zachowaniach klienta;
- możliwość wysyłania newsletterów i tworzenia list mailingowych;
- automatyzacja komunikatów wysyłanych do klienta poprzez zastosowanie chatbotów rozpoznających danego klienta i przyporządkowanie go do danego pracownika;
- możliwość przeglądania wszystkich danych klienta zapisanych w jednym miejscu (m.in. lokalizacja, dane kontaktowe, dane firmy, aktywność klienta na naszej stronie, historia interakcji z klientem)
- możliwość skorzystania z systemu pomiarów w czasie rzeczywistym, co jest świetnym rozwiązaniem w przypadku komunikacji z odbiorcami z całego świata;
- śledzenie postępów zespołu oraz generowanie zaawansowanych raportów z wynikami zarówno jednego pracownika, jak i całego zespołów.
Intercom: integracje z platformami
W Intercom otrzymujemy wszystko to, co jest potrzebne do zintegrowania z różnymi narzędziami, z których korzystamy. Klienci Intercom otrzymują do dyspozycji potężne interfejsy API oraz kompleksową dokumentację z pakietami SDK i bezpłatnymi obszarami roboczymi dla programistów. Dodatkowo możemy liczyć tu na szybką, skuteczną pomoc działu technicznego, z którym kontaktujemy się za pomocą czatu lub forum.
Wśród najważniejszych aplikacji, które możemy integrować z Intercom, znajdziemy m.in.:
|
|
|
Lista wszystkich integracji dla Intercom dostępna jest na stronie firmy.
Ile to kosztuje?
W Intercom do dyspozycji mamy dwa warianty, z których firmy mogą skorzystać – pierwszy wariant przeznaczony do obsługi podstawowego czatu i wiadomości, drugi do automatyzacji i przesyłania wiadomości na dużą skalę. W pierwszej wersji Intercom oferuje dwa pakiety: Start (dla jednego użytkownika) oraz Grow (dla 5 użytkowników). Oba pakiety można przetestować przez 14 dni zupełnie za darmo i sprawdzić wszystkie dostępne funkcje.
W przypadku pakietów dla dużych firm do wyboru mamy pakiet Accelerate, wybierany przez 53% wszystkich użytkowników oraz pakiet Scale. Chcąc jak najlepiej sprostać oczekiwaniom klientów korzystających z Intercomu, do wyboru mamy także opcjonalne dodatki, z których można skorzystać w każdym pakiecie. Są to: wirtualne wycieczki produktowe, opcja zaawansowanego generowania leadów, zaawansowane zaangażowanie klientów oraz zaangażowana automatyzacja wsparcia.
Podsumowanie
Intercom to świetne narzędzie dla dużych firm, które są zorientowane na skuteczną optymalizację komunikacji z klientem. Dzięki temu rozwiązaniu możemy przyspieszyć proces udzielania odpowiedzi klientowi, a także tworzyć zaawansowane bazy danych o klientach. Dodatkowym atutem jest tu z pewnością mnogość dostępnych rozwiązań oraz możliwość kontaktowania się z klientem przez całą dobę.
Najważniejsze zalety Intercom:
+ świetne narzędzie do optymalizacji komunikacji z klientem
+ zbieranie i zarządzanie danymi o klientach
+ bogata funkcjonalność i wiele opcji dodatkowych
+ dostępność API
+ duży wybór integracji
+ 14-dniowy okres próbny bez dodatkowych opłat
Najważniejsze wady Intercom:
- narzędzie skierowane raczej do dużych przedsiębiorstw z rozbudowanym systemem relacji z klientem
Funkcje Intercom
Zbiór najbardziej popularnych funkcjonalności, które znajdziesz w narzędziu Intercom. Nie są to wszystkie funkcje narzędzia, a jedynie wybór najciekawszych i najbardziej istotnych.
Funkcjonalność
- Segmentacja subskrybentów
- Automatyzacja wysyłek e-mail
- Darmowy okres próbny
- Gotowe szablony wiadomości
- Personalizacja wiadomości
- Raportowanie w czasie rzeczywistym
- Import / eksport odbiorców
Cennik Intercom
Zobacz, jakiego budżetu potrzebujesz, by korzystać z tego narzędzia.
Alternatywy dla Intercom
Sprawdź inne narzędzia, które realizują podobne cele biznesowe. Być może któreś z nich bardziej Cię zainteresuje.




Intercom: Opinie
Podsumowanie opinii
Narzędzie do obsługi klienta na najwyższym poziomie. Używany przez największych graczy na rynku usług online. Nie dość, że wygląda świetnie, to w subtelny sposób zachęca odwiedzających do rozmowy i zostawienia kontaktu.
Oceniam na PLUS
Wygląd, UX, interakcja z użytkownikiem, profesjonalizm.
Oceniam na MINUS
Relatywnie wysoka cena, szczególnie dla początkujących biznesów online.