Pipedrive – recenzja. Co warto wiedzieć o tym narzędziu CRM?

Pipedrive to internetowe narzędzie do zarządzania sprzedażą. Dzięki szerokiej gamie przemyślanych funkcji bardzo usprawnia działania związane z przekształcaniem transakcji w udaną sprzedaż. System ten stawia na prostotę i maksymalne skracanie całego tego procesu. Rozwiązanie to może przypaść do gustu szczególnie tym, którzy nie chcą spędzać wielu godzin na nauce nowego programu.

Pipedrive to narzędzie, które zostało stworzone przez handlowców, dlatego tam, gdzie można zautomatyzować dany proces, tam jest to możliwe. Najważniejsze jest to, że liczbę zadań potrzebnych do zakończenia transakcji redukuje on do minimum, dzięki czemu przy relatywnie prostych procesach sprzedaży sprawdza się doskonale. Warto dodać, że narzędzie dostępne jest w chmurze, dzięki czemu możesz z niego korzystać w każdym momencie, z każdego miejsca na ziemi.

Podstawowe funkcje

Oto podstawowe funkcje w Pipedrive.

FunkcjeZnaczenie
Zarządzanie kontaktamiW Pipedrive bez problemu możesz śledzić działania związane z danym klientem bądź też potencjalnym klientem. Chodzi tu zarówno o wysłane i odebrane e-maile, oferty, jak i zaproszenia. System też łatwo pozyskuje dane dotyczące kontaktów (np. z LinkedIn), a następnie pozwala na ich kwalifikację jednym przyciskiem.
Generowanie leadówWażne jest to, że proces generowania nowych klientów Pipedrive stawia na pierwszym planie i ułatwia go, dając możliwość korzystania ze sprawdzonych narzędzi. Przykład? Narzędzie to może pomóc Ci wdrożyć inteligentnego bota, który będzie przechowywał leady na Twojej stronie internetowej. W następnej kolejności możesz je łatwo przekazać swoim przedstawicielom handlowym. 
Łatwa integracja z narzędziamiPipedrive łatwo zintegrujesz z bardzo wieloma narzędziami. Niektóre aplikacje są dostępne od razu w systemie, pozostałe możesz połączyć przez sklep Google, ewentualnie stworzyć własną API. Przykładowe aplikacje, z którymi możesz zintegrować to narzędzie, to: LiveChat, Asana, Trelo, MailChimp.
Integracja z e-mailamiSkrzynkę e-mailową również łatwo zintegrujesz z Pipedrive, niezależnie od tego, czy korzystasz z Outlooka, Gmaila czy też Yahoo. Dzięki temu możesz szybko zorientować się, kim jest dany klient oraz w jaki sposób Cię znalazł. Narzędzie pozwala Ci również sprawdzić status każdego klienta oraz to, jakie wiadomości odbiera. 
Zarządzanie działaniami i celami Ta funkcja daje Ci wgląd w to, co dzieje się w Twojej firmie, dzięki czemu możesz z kolei przygotować się na to, co dopiero nastąpi, a więc np. opracować odpowiedni plan, aby uzyskać jak najlepsze efekty. W tym celu możesz m.in. przekierowywać różne zadania określonym pracownikom. 
Prognoza szans sprzedażyZarządzanie działaniami i celami związane jest z prognozą szans sprzedaży. W Pipedrive można znaleźć schemat różnych założeń, wytycznych oraz zadań potrzebnych do realizacji danej transakcji – schemat ten prezentowany jest przy pomocy tablicy kanban. Dzięki temu pracownicy mogą korzystać z bazy danych (gdzie znajdują się np. schematy rozmów z klientami), natomiast menedżerzy – sprawdzać na którym etapie jest proces sprzedaży (np. na 4. lub 6.) oraz intuicyjnie nim zarządzać. Ponadto przejście na kolejny etap tego procesu wiąże się jedynie z przeciągnięciem danej szansy do kolejnej kolumny.
Raporty sprzedażyW narzędziu Pipedrive znajdziesz specjalny pulpit do raportowania sprzedaży. Dzięki niemu możesz łatwo przeanalizować różne wskaźniki wydajności, które wpływają na rozwój Twojej firmy. Funkcja ta pozwala dowiedzieć się m.in. którzy pracownicy są najbardziej efektywni.

Zalety Pipedrive

Oto najważniejsze zalety Pipedrive

Intuicyjny interfejs

Pipedrive wyróżnia się prostym, a zarazem atrakcyjnym wizualnie interfejsem, dzięki czemu nauczenie się jego obsługi nie jest trudne. Co więcej, możesz dopasować go indywidualnie do swoich potrzeb. Jeśli chcesz, masz możliwość dodania do niego praktycznie każdej funkcji – jest to jednak możliwe jedynie w bardziej zaawansowanych planach.

Dobre odwzorowanie procesu sprzedaży

Pipedrive to program zorientowany na sprzedaż. Pozwala on odwzorować cały ten proces, począwszy od zdobycia prospektów aż do zamknięcia transakcji. Jest to możliwe dzięki wizualnemu lejkowi sprzedaży, który pozwala łatwo zauważyć status wszystkich transakcji.

Świetne wsparcie techniczne

To kolejny wielki atut Pipedrive. Jego zespół potrafi odpowiedzieć na czacie zaledwie kilka sekund od rozpoczęcia rozmowy, co wcale nie jest częste przy tego typu narzędziach. Niestety, ta funkcja jest dostępna jedynie w bardziej zaawansowanych planach. W podstawowych można jednak kontaktować się z zespołem Pipedrive np. poprzez e-mail.

Wady Pipedrive

Oto najważniejsze wady Pipedrive

Brak czatu wewnętrznego

W Pipedrive brakuje, niestety, możliwości komunikacji przez czat wewnętrzny. Szkoda, bo pracownikom wielu firm bardzo ułatwiłoby to pracę.

Trudności z pobieraniem leadów

Pobieranie leadów może być trochę problematyczne – w tym celu trzeba wykonać kilka czynności oraz upewnić się, że wszystkie ustawienia są odpowiednio włączone, aby móc pobrać potrzebne kontakty. W tym przypadku może być potrzebne czasem wsparcie techniczne.

Ograniczone raportowanie

Funkcje związane z raportowaniem są, niestety, w dużym stopniu ograniczone.

Dla kogo przeznaczony jest Pipedrive?

Pipedrive przeznaczony jest dla:

  • małych firm,
  • średnich firm,
  • firm o ograniczonym budżecie,
  • firm, które nie chcą wydawać na wysokobudżetowy system CRM,
  • firm, które nie potrzebują bardzo rozbudowanego systemu CRM.

Pipedrive nie jest przeznaczony dla:

  • wielkich korporacji,
  • firm, w których proces sprzedaży jest bardzo skomplikowany.

Przykładowe ceny

Oto cennik pakietów w Pipedrive.

 PodstawowyZaawansowanyProfesjonalnyFirmowy
Cena za miesiąc12,50 euro24,90 euro49,90 euro99 euro

Warto pokrótce opisać każdy z tych pakietów.

  • Pakiet Podstawowy - znajdują się w nim podstawowe funkcje, niewiele procesów można zautomatyzować.
  • Pakiet Zaawansowany - można tu znaleźć dodatkowe narzędzia do analizy, a także większe możliwości zabezpieczenia danych; można w nim równie zautomatyzować większą liczbę procesów.
  • Pakiet Profesjonalny – obejmuje wszystkie funkcjonalności oraz pełną automatyzację poszczególnych procesów.
  • Pakiet Firmowy – specjalna propozycja dla przedsiębiorstw, przeznaczona dla minimum 10 stanowisk, zapewnia dodatkowe wsparcie techniczne.

Na tle wielu innych, podobnych programów, ceny Pipedrive wypadają całkiem korzystnie. Do wybranego pakietu możesz dobrać także płatne dodatki:

  • Dodatek LeadBooster – to czat na żywo, dzięki któremu można utrzymać kontakt z klientami przez całą dobę, jego koszt to 32,40 euro miesięcznie.
  • Dodatek Web Visitors – dzięki niemu dowiesz się, w jaki sposób znaleźli Cię Twoi klienci, co ich zainteresowało oraz jak długo pozostali na stronie, jego koszt to 41 euro miesięcznie.

Jeśli chcesz, możesz również płacić z góry za cały rok, wówczas otrzymujesz niewielką zniżkę.

Podsumowanie

Pipedrive to jedno z najbardziej interesujących narzędzi do prowadzenia sprzedaży. Doskonale sprawdzi się w małych i średnich firmach, gdzie proces ten jest stosunkowo prosty. Zapewnia on wgląd w ważne, nadchodzące wydarzenia oraz pomaga podjąć różne działania. Program można przetestować wraz z pracownikami w ramach okresu próbnego, a także sprawdzić różne plany, a w następnej kolejności – wybrać najlepszą opcję dla siebie i swojej firmy.

Funkcje Pipedrive

Zbiór najbardziej popularnych funkcjonalności, które znajdziesz w narzędziu Pipedrive. Nie są to wszystkie funkcje narzędzia, a jedynie wybór najciekawszych i najbardziej istotnych.

Funkcjonalność
  • Segmentacja subskrybentów
  • Automatyzacja wysyłek e-mail
  • Darmowy okres próbny
  • Gotowe szablony wiadomości
  • Personalizacja wiadomości
  • E-maile transakcyjne
  • Lejki sprzedażowe
  • Import / eksport odbiorców

Cennik Pipedrive

Zobacz, jakiego budżetu potrzebujesz, by korzystać z tego narzędzia.


Alternatywy dla Pipedrive

Sprawdź inne narzędzia, które realizują podobne cele biznesowe. Być może któreś z nich bardziej Cię zainteresuje.

Pipedrive: Opinie

5 Ocena Ilość dodanych opinii: 1
5 gwiazdek
4 gwiazdki
3 gwiazdki
2 gwiazdki
1 gwiazdka
Marcin Wesel avatar
Marcin Wesel – 2021-02-15 17:03:50

Podsumowanie opinii

Ogólne wrażenia zdecydowanie na plus. Docenić należy bardzo ładny i intuicyjny interfejs oraz generalną łatwość w nawigowaniu po aplikacji. Skupia się na zadaniach CRM i realizuje je bardzo dobrze.

Oceniam na PLUS

Użytkownik nie wyszczególnił plusów.

Oceniam na MINUS

Użytkownik nie wyszczególnił minusów.


Dodaj opinię o Pipedrive