CRM

  • najpopularniejszy na świecie system CRM typu open source
  • szeroki wybór modułów (płatnych i darmowych) oraz możliwość wdrożenia własnych rozwiązań
  • swoboda w wyborze miejsca instalacji i doborze przeglądarki
  • brak opłat za liczbę aktywnych licencji
  • bezpłatne wsparcie na forum użytkowników
  • system Open Source gwarantujący bezpieczeństwo i zgodność z RODO

Opis

SuiteCRM to najpopularniejszy na całym świecie system CRM typu open source, z którego korzysta obecnie ponad 4,5 miliona użytkowników. Jest to bezapelacyjny lider na rynku rozwiązań CRM, który ceniony jest przede wszystkim z uwagi na niezawodność i szeroki wybór dostępnych rozszerzeń oraz integracji. Pamiętajmy jednak, że pomimo dosyć krótkiej historii (SuiteCRM istnieje od 21 października 2013 roku) jest to produkt, który jest swego rodzaju kontynuacją legendarnego systemu SugarCRM (ostatnia wersja SugarCRM Community Edition 6.5).

Czym zatem różni się stary system SugarCRM od nowego SuiteCRM? Nowa odsłona (SuiteCRM 7) zaprezentowana została w nowej szacie graficznej oraz z dodatkowymi modułami, takimi jak: Produkty, Oferty, Umowy, Projekty, Raporty, Zespoły, Workflow, Portal Klienta, Mapy oraz Zgłoszenia. Udoskonalono także znane już moduły: Zgłoszenia oraz Wyszukiwarka. Co ważne, nowy system jest kompatybilny z rozszerzeniami z poprzedniej wersji, w związku z czym osoby korzystające ze starego rozwiązania, nie powinny mieć problemu z przejściem na nowy system. 

System SuiteCRM oparty jest na tzw. otwartym kodzie (system typu open source), dzięki czemu pozwala nam na samodzielne wprowadzanie modyfikacji w zakresie architektury systemu. W ten prosty sposób to system dopasowuje się do potrzeb naszego modelu biznesowego, a nie my do systemu. Wychodząc naprzeciw potrzebom użytkowników, SuiteCRM umożliwia instalację w dowolnym miejscu, gwarantując tym samym maksymalne bezpieczeństwo przechowywanych danych. Pamiętajmy także, że jest to CRM wolny od opłat licencyjnych – twórcy gwarantują nam bezpłatne użytkowanie z systemu, natomiast sam produkt zawsze będzie dostępny na licencji opensource’owej (otwartej). 

Szczegóły

Cena: system wolny od opłat licencyjnych

Debiut: 2013

Baza wiedzy: centrum pomocy, poradniki,  webinary, forum

Platforma: w chmurze (Web, SaaS), Android, iOS

Język programu: 69 wersji językowych do wyboru

Wsparcie klienta: mail, formularz kontaktowy     

Posiada API: tak

 

SuiteCRM: najważniejsze funkcjonalności

Ujęcie wszystkich funkcjonalności, jakie oferuje SuiteCRM, w tak krótkim artykule jest wręcz niemożliwe. Różnorodność funkcji, spośród których możemy wybierać te ważne dla naszego biznesu, jest naprawdę imponująca. W kilku słowach możemy jednak powiedzieć, że jest to niezbędnik dla każdego biznesu, który szuka wielozadaniowego narzędzia do uporządkowania wewnętrznych procedur. 

Cały system bazuje na mechanizmach okołosprzedażowych, które mają nam pomów w problemach związanych m.in. z konwersją leadów marketingowych, śledzeniem zachowań klientów, a także z obsługą faktur, prowadzeniem kampanii mailingowych, czy tez katalogowaniem produktów. Wszystko to ujęte jest w wielu dostępnych modułach (darmowych i płatnych), a także w czymś, co przekonuje sporą część klientów – możliwości dodawania własnych modułów, tworzonych z myślą o naszym biznesie. 

Zarządzanie sprzedażą

W przypadku większych sklepów internetowych zarządzanie procesami sprzedażowymi często staje się mocno utrudnione. SuiteCRM jest w stanie pomóc nam w następujących procesach sprzedażowych:

  • przechowywaniu informacji o klientach i kontrahentach;
  • ewidencji leadów, czyli potencjalnych kontrahentów (od pierwszego kontaktu aż do konwersji w klienta);
  • konwersji rekordów;
  • tworzeniu prognoz sprzedażowych i wyznaczaniu targetów na najbliższe okresy;
  • obserwacji lejka sprzedażowego.

Marketing

SuiteCRM oferuje duży wybór rozwiązań związanych z marketing automation oraz e-mail marketingiem, a wśród nich m.in.:

  • możliwość przygotowywania kampanii marketingowych oraz masowa wysyłka mailingów;
  • budżetowanie działań reklamowych;
  • zarządzanie grupami odbiorców;
  • śledzenie zachowań użytkowników i reakcji na kampanie reklamowe;
  • analiza kosztów, zwrotu z inwestycji oraz skuteczności kampanii;
  • możliwość filtrowania odbiorców na podstawie wybranych kryteriów.

Fakturowanie

Fakturowanie online to niezbędny moduł dla każdej firmy, która zajmuje się sprzedażą na większą skalę. Wśród dostępnych rozwiązań znajdziemy m.in.:

  • obsługę faktur sprzedaży, umożliwiającą wybór produktów z katalogów lub definiowanie własnych pozycji;
  • ewidencja faktur VAT zakupu;
  • kategoryzacja kosztów poszczególnych pozycji;
  • kontrola statusu płatności faktur;
  • eksport faktur do PDF;
  • scalanie zduplikowanych faktur.

Dodatkowe funkcjonalności 

W parze z intuicyjną obsługą systemu idą także dodatkowe funkcje, które czynią z SuiteCRM lidera wśród platform IT. Istnieje tu możliwość skorzystania z takich rozwiązań jak:

  • tworzenie i archiwizacja ofert (i/lub umów) dla klientów;
  • integracja z Google Maps, co ułatwia wyszukiwanie klientów w danym obszarze;
  • katalogowanie produktów i usług według własnych parametrów;
  • ewidencja i planowanie spotkań z klientami;
  • zarządzanie pracą zespołów;
  • definiowanie szablonów PDF;
  • portal do komunikacji z klientem;
  • zarządzanie projektami.

SuiteCRM: integracje z platformami

Dzięki otwartemu API i szerokiej gamie dostępnych wtyczek możemy swobodnie integrować SuiteCRM z wieloma dostępnymi narzędziami, tworząc tym samym centrum informacji o klientach. Najpopularniejsze integracje z SuiteCRM to:

  • Outlook
  • Xero
  • Facebook
  • Twitter
  • DocuSign
  • WhatsApp
  • Mautic
  • LinkedIn
  • Google Maps
  • Avaya
  • GoToMeeting
  • Mailchimp
  • Quickbooks
  • Zoom
  • Gmail

Podsumowanie

SuiteCRM to obecnie najlepsze rozwiązanie spośród wszystkich produktów biznesowych wolnych od opłat licencyjnych. System wyróżnia nie tylko czytelny, intuicyjny interfejs, ale także mnogość modułów, które można dowolnie personalizować poprzez wprowadzanie zmian w kodzie. Jest to system typu open source, który możemy dowolnie dopasowywać do naszego modelu biznesowego. Dodatkowym atutem będzie tu duży wybór rozszerzeń i integracji, a także bezpieczeństwo przechowywanych danych dzięki możliwości instalacji oprogramowania w dowolnym miejscu (na własnym serwerze lub w chmurze).

Najważniejsze zalety SuiteCRM:

niezawodny i bezpieczny system CRM dla każdej firmy          

intuicyjna obsługa, czytelny interfejs użytkownika

możliwość bezpłatnego hostowania na własnym serwerze (alternatywa dla chmury)

duży wybór modułów (płatnych i darmowych), a także możliwość rozbudowania systemu o własne moduły   

bezpieczeństwo przechowywania danych 

brak opłat licencyjnych 

Najważniejsze wady SuiteCRM:

utrudniony kontakt ze wsparciem technicznym

okazjonalne problemy techniczne, np. z pobieraniem raportów

Funkcje SuiteCRM

Zbiór najbardziej popularnych funkcjonalności, które znajdziesz w narzędziu SuiteCRM. Nie są to wszystkie funkcje narzędzia, a jedynie wybór najciekawszych i najbardziej istotnych.

Funkcjonalność
  • Segmentacja subskrybentów
  • Automatyzacja wysyłek e-mail
  • Darmowy okres próbny
  • Plan darmowy bez opłat
  • Personalizacja wiadomości
  • Geolokalizacja
  • E-maile transakcyjne
  • Import / eksport odbiorców

Cennik SuiteCRM

Zobacz, jakiego budżetu potrzebujesz, by korzystać z tego narzędzia.


Alternatywy dla SuiteCRM

Sprawdź inne narzędzia, które realizują podobne cele biznesowe. Być może któreś z nich bardziej Cię zainteresuje.

SuiteCRM: Opinie

5 Ocena Ilość dodanych opinii: 1
5 gwiazdek
4 gwiazdki
3 gwiazdki
2 gwiazdki
1 gwiazdka
Marcin Wesel avatar
Marcin Wesel – 2021-03-20 18:22:11

Podsumowanie opinii

Wypowiem się bardziej od strony instalacji i uruchamiania systemu niż faktycznego korzystania. Pod tym kątem instalacja bez większych problemów. Nie wymaga też potężnych zasobów do poprawnego i płynnego działania.

Oceniam na PLUS

Użytkownik nie wyszczególnił plusów.

Oceniam na MINUS

Użytkownik nie wyszczególnił minusów.


Dodaj opinię o SuiteCRM