Narzędzia online: Ankiety i formularze Ikona Ankiety i formularze

Ankiety i formularze

Narzędzia do tworzenia ankiet i formularzy. Aplikacje dystrybuowane w modelu SaaS i OnPremise. Usługi internetowe do ankietowania i zbierania customer feedback.

Czytaj recenzję
E-mail marketing

MailerLite

MailerLite | E-mail marketing po Twojemu | Automatyzacja i landing pages

Czytaj recenzję
  • Sprawdzone opinie
  • OcenaIlość opinii: 45
Czytaj recenzję
E-mail marketing

GetResponse

Skuteczne narzędzie do wysyłki emaili, tworzenia stron i automatyzacji

Czytaj recenzję
  • Sprawdzone opinie
  • OcenaIlość opinii: 25
Czytaj recenzję
Ankiety i formularze

Typeform

Formularze i ankiety internetowe przyjazne dla użytkownika

Czytaj recenzję
  • Sprawdzone opinie
  • OcenaIlość opinii: 15
Czytaj recenzję
Ankiety i formularze

SurveyMonkey

Najbardziej popularne narzędzie globalnie do ankietowania ludzi w sieci

Czytaj recenzję
  • Sprawdzone opinie
  • OcenaIlość opinii: 15
Czytaj recenzję
CRM

SugarCRM

Czyżby najbardziej popularny system CRM na całym świecie?

Czytaj recenzję
  • Sprawdzone opinie
  • OcenaIlość opinii: 15
Czytaj recenzję
CRM

ZohoCRM

Potężny zestaw oprogramowania do prowadzenia Twojego biznesu

Czytaj recenzję
  • Sprawdzone opinie
  • OcenaIlość opinii: 15

Ankiety i formularze w Twoim biznesie

Ankiety i formularze w działaniu

Narzędzia do ankiet i formularzy

Oprogramowanie ankietowe czy formularzowe to aplikacja używana do zbierania informacji zwrotnych z określonej grupy docelowej. Zazwyczaj za pomocą metody wspomaganej komputerowo, która przebiega na różne sposoby. Podstawowe rozwiązania w zakresie oprogramowania ankietowego pomagają w projektowaniu, wysyłaniu i analizowaniu ankiet, zwykle przez Internet i przy użyciu narzędzi typu „drag & drop” (czyli przeciągnij i upuść) oraz automatyzacji.

Narzędzia do ankiet sprawiają, że cały proces jest szybszy, dokładniejszy i łatwiejszy do wykonania niż ankiety ręczne.

Mogą być używane na wiele sposobów, na przykład do uzyskiwania informacji zwrotnych od klientów, satysfakcji pracowników, analiz po wydarzeniach, badań rynku i oceny programów akademickich. Takie narzędzia pomagają Ci w zadawaniu właściwych pytań i dotarciu do swoich odbiorców. Będziesz mógł później łatwo analizować te opinie i podejmować działania na ich bazie.

W tym artykule, oprócz odpowiedzi na pytanie, co to jest oprogramowanie do ankiet, znajdziesz szczegółowe wyjaśnienia na temat różnych rodzajów tych aplikacji.

Rozwój ankiet online można powiązać z e-commerce, który sam w sobie przeżywa gwałtowny wzrost. Szczególnie teraz, czyli po roku 2020 i światowej pandemii, gdy większość ludzi z zakupów stacjonarnych przerzucili się na zakupy w internecie.

Podobnie powszechne korzystanie z urządzeń mobilnych umożliwia projektantom ankiet skierowanie ankiety do idealnego odbiorcy. Dzieje się tak, ponieważ umożliwia prowadzenie kampanii kierowanych na lokalizację, które zwiększają wiedzę firmy na temat klientów.

Przykłady aplikacji do ankiet i formularzy

Oprogramowanie ankietowe ma różne zestawy funkcji, ceny i możliwości. Przyjrzyjmy się niektórym przykładom oprogramowania ankietowego, aby uzyskać jaśniejszy obraz.

Większość z nich to rozwiązanie ankietowe SaaS (Software as a Service) czyli aplikacja, do której dostajemy dostęp, a całym utrzymaniem, rozwijaniem i aktualizacjami zajmują się właściciele. Aplikacje tego typu często zawierają plany freemium (dla freelancerów i małych firm) oraz droższe pakiety dla większych firm. W pakietach płatnych dostajesz dodatkowe funkcje, takie jak: automatyzacja, pomoc telefoniczna, nieograniczona liczba pytań i odpowiedzi oraz zaawansowana logika ankiet.

Do tego dostajesz często intuicyjne wizardy do tworzenia i uatrakcyjniania ankiet, gdzie w trybie WYSIWYG (czyli What You see is What You Get) oraz przeciągając elementy możesz stworzyć naprawdę świetne i atrakcyjne ankiety.

Niektóre aplikacje pozwalają Ci przechowywać dane o klientach i dodawać do nich notatki (jak w klasycznych systemach CRM).

Korzyści z oprogramowania ankietowego

Dlaczego warto korzystać z oprogramowania ankietowego? Oprogramowanie do ankiet i formularzy ma wiele zalet, a to zależy głównie od zestawu funkcji, które zapewnia narzędzie.

Projektuj ankiety jak profesjonalista. Zaawansowane rozwiązania w zakresie oprogramowania ankietowego obejmują analizy predykcyjne, które mogą obliczyć, jak dobrze wypadnie Twoja ankieta. Analizowane są różne wskaźniki, w tym długość kwestionariusza, jego znaczenie dla odbiorców i historyczne wyniki ankiety. 

Często takie ankiety w aplikacjach możesz dowolnie obrandować własnymi grafikami - jak na przykład logotypem czy kolorami powiązanymi z Twoją firmą. Jeśli przeprowadzasz ankiety online za pomocą oprogramowania, pomijasz koszty pracy pracowników i materiałów graficznych, które musiałyby być stworzone jako dedykowane dla ankiet manualnych.

Ankiety ręczne wymagają czasu i pieniędzy na drukowanie, dystrybucję i gromadzenie danych. Ogromne ankiety szczególnie skorzystają na ankietach opartych na oprogramowaniu, ponieważ kwestionariusze mogą być replikowane i rozprowadzane wielokrotnie przy niewielkich kosztach i wymagają tylko niewielkiego zespołu do zarządzania.

Scentralizowane gromadzenie danych

Oprogramowanie ankietowe umożliwia również bardziej systematyczne gromadzenie danych, zapisując wszystkie opinie w jednej bazie danych. Proces odbywa się w czasie rzeczywistym, gdy tylko respondenci udzielą odpowiedzi, informacje są zapisywane na serwerze. W związku z tym istnieje mniejsze ryzyko utraty lub skażenia surowych danych, a proces jest o wiele łatwiejszy i szybszy niż ankiety ręczne.

Elastyczność 

Możesz zmienić część lub całość kwestionariusza przy minimalnych kosztach lub zmienić przeznaczenie tych samych pytań, aby skierować je do nowej grupy odbiorców. Oprogramowanie ankietowe umożliwia optymalizację ankiet na wiele sposobów.

Dotrzyj do swoich odbiorców. Wiele rozwiązań oferuje również sieć respondentów z różnych kategorii, takich jak dane demograficzne, branża, zawód i zainteresowania. Jeśli brakuje Ci gotowej puli respondentów, ta usługa jest świetnym sposobem na rozpoczęcie ankiety, głównie przez Internet. Twoja ankieta jest wysyłana za pośrednictwem poczty elektronicznej, sieci lub społeczności, w zależności od aplikacji.

Przyjazny dla respondentów (tzw. user-friendly)

Wiele osób swobodnie odpowiada na pytania w swojej prywatnej przestrzeni cyfrowej lub wypełnia kwestionariusz we własnym tempie, mając połączenie z Internetem. Respondenci są również bardziej otwarci na swoje prawdziwe myśli lub uczucia pod płaszczykiem anonimowości, co dobrze wróży rzetelności informacji zwrotnej, której oczekujesz.

Przyjazny dla badaczy

Kwestionariusze są łatwe i szybkie w projektowaniu i rozpowszechnianiu, a informacje zwrotne mogą przychodzić w czasie rzeczywistym. Ponadto narzędzia analityczne mogą wydobywać wnioski z najbardziej złożonych kombinacji zestawów danych; stąd oprogramowanie ankietowe ułatwia życie badaczom.

Funkcje oprogramowania ankietowego

Jak działa oprogramowanie ankietowe? Różne rozwiązania pozwalają ustawić proces i dynamikę ankiety na różne sposoby i mogą obejmować wszystkie lub niektóre z tych funkcji. Oto oczekiwane funkcje oprogramowania ankietowego:

Plany cenowe (tzw. cenniki)

Wiele najlepszych rozwiązań oprogramowania ankietowego oferuje plany dla małych, średnich i dużych firm. Oprócz płatnych planów dostępna jest bezpłatna wersja dla freelancerów lub małych projektów. Jednym z przykładów jest SurveyMonkey, którego płatny plan zaczyna się od 25 USD miesięcznie.

Potwierdź to. Niektórzy dostawcy pokazują cenę dopiero w momencie, gdy założysz już konto. Jest to często cena uzależniona od rozmiaru Twojej firmy i wolumenu ankiet wypełnianych przez Twoich respondentów. Jest to bardziej opłacalne niż oferowanie stałych planów cenowych. Wycena pozwala im dostosować zestaw funkcji do określonych wymagań i dopasować rozmiar zarobku do danego klienta.

Niektóre ceny oparte na ofertach są również dostępne tylko w ramach rocznej subskrypcji. Musisz z góry zapłacić za rok używania oprogramowania, zazwyczaj po krótkim okresie próbnym. Jest to o tyle problematyczne, że przecież nie musisz ankietować przez cały rok, a jedynie sezonowo (lub nawet jednorazowo). Wtedy taki plan jest zdecydowanie bez sensu. Jeśli natomiast robisz mnóstwo ankiet przez cały rok, niezależnie od pory, warto zainwestować i zaoszczędzić na opłatach za oprogramowanie.

Rodzaje badań przy użyciu ankiet

Ankiety służą do przeprowadzania badań. Czy to na klientach, czy na subskrybentach, czy też na zupełnie obcych osobach, niezwiązanych z firmą. Jest kilka rodzajów takich badań, na których należy się skupić.

Badania eksploracyjne

Badania eksploracyjne są ważną częścią każdej strategii marketingowej lub biznesowej. Koncentruje się na odkrywaniu pomysłów i spostrzeżeń, a nie na gromadzeniu statystycznie dokładnych danych. Dlatego badania eksploracyjne najlepiej nadają się jako początek całego planu badań. Jest najczęściej używany do dalszego definiowania problemów firmy, obszarów potencjalnego wzrostu, alternatywnych kierunków działań i priorytetyzacji obszarów, które wymagają badań statystycznych.

Jeśli chodzi o ankiety internetowe, najczęstszym przykładem badań eksploracyjnych są pytania otwarte. Pomyśl o pytaniach eksploracyjnych w ankiecie jako o poszerzaniu wiedzy o ankietowanych ludziach. Odpowiedzi tekstowe mogą nie być mierzalne statystycznie, ale dostarczą bogatszych informacji jakościowych, które mogą prowadzić do odkrycia nowych inicjatyw lub problemów, które należy rozwiązać.

Badania opisowe

Badania opisowe zajmują większość ankiet online i są uważane za rozstrzygające ze względu na ich ilościowy charakter. W przeciwieństwie do badań eksploracyjnych, badania opisowe są wstępnie zaplanowane i zorganizowane w taki sposób, aby zebrane informacje można było wywnioskować statystycznie na temat populacji.

Główną ideą wykorzystania tego typu badań jest lepsze zdefiniowanie opinii, nastawienia lub zachowania grupy osób na dany temat. 

Badania przyczynowe

Podobnie jak badania opisowe, badania przyczynowe mają charakter ilościowy, a także są wstępnie zaplanowane i ustrukturyzowane. Z tego powodu uważa się to również za rozstrzygające badanie. Badania przyczynowe różnią się pod względem próby wyjaśnienia związku przyczynowo-skutkowego między zmiennymi. Jest to sprzeczne z obserwacyjnym stylem badań opisowych, ponieważ próbuje rozszyfrować, czy związek jest przyczynowy poprzez eksperymenty. Ostatecznie badania przyczynowe mają jeden główny cel: zrozumienie, które zmienne są przyczyną, a które są skutkiem.