SugarCRM
Czy warto zdecydować się na tego CRMa?
SugarCRM to system, który pozwala zarządzać relacjami z klientami. To zarazem jedno z najbardziej znanych narzędzi CRM na świecie – tylko teraz korzysta z niego ponad 1,5 miliona klientów. Program powstał w 2004 r. i do dziś intensywnie się rozwija. Główna siedziba firmy znajduje się w Kalifornii, a konkretnie – w Cupertino. SugarCRM dostępny jest w modelu Open Source, dzięki czemu można w każdym momencie dobudować do niego dowolną funkcjonalność.
SugarCRM to niesamowicie elastyczne oprogramowanie, które umożliwia taką konfigurację, która będzie idealna do specyfiki danej firmy. Dostępny jest on w kilku wariantach: Sugar Market, Sugar Sell, Sugar Serve, Sugar Enterprise oraz Sugar Professional. Różnią się one funkcjonalnościami, jak również i ceną. Z systemu korzystają m.in. takie firmy, jak IBM, Axa czy też Men’s Wearhouse.
SugarCRM – podstawowe funkcje
Poznaj funkcje SugarCRM. Pamiętaj, że mogą się one różnić w zależności od wersji programu.
Funkcje | Znaczenie |
Zarządzanie kontaktami
| Podstawową funkcją programów CRM jest śledzenie potencjalnych klientów oraz podtrzymywanie kontaktu z nimi. Aby dodać nowe kontakty, wystarczy zaledwie kilka kliknięć. Możesz też w narzędziu oceniać poszczególnych klientów, kwalifikować ich do odpowiednich grup oraz zarządzać źródłami ich pozyskania. To świetne rozwiązanie dla handlowców, którzy mogą otrzymywać dzięki temu najbardziej wartościowe leady. To pozwala również precyzyjniej obliczać ROI z nakładów na marketing w poszczególnych działach komunikacji. Oznacza to, że system ten posiada o wiele więcej opcji w tym zakresie niż klasyczny CRM. |
Raportowanie | SugarCRM posiada rozbudowane możliwości, jeśli chodzi o raportowanie i analizę danych, a także tworzenie różnego rodzaju prognoz. Aby stworzyć raporty, wystarczy skorzystać z intuicyjnego kreatora. Jeśli istnieje taka potrzeba, można je później zapisywać również w postaci plików CSV. Raporty pomogą Ci prognozować trendy oraz informować o potencjalnych problemach, które firma będzie miała do rozwiązania w przyszłości. W celu inteligentnego raportowania możesz też tworzyć odpowiednie pulpity nawigacyjne oraz przeszukiwać je przy pomocy romaitych filtrów. Narzędzie umożliwia też tworzenie raportów w czasie rzeczywistym. |
Funkcje komunikacyjne | SugarCRM wyposażony jest także w liczne funkcje komunikacyjne. Można korzystać w nim z: telefonu, e-maila, spersonalizowanych wiadomości, wideokonferencji oraz indywidualnych sieci społecznościowych. Dzięki temu łatwo będzie Ci się skontaktować z różnymi klientami. |
Marketing | Z myślą o automatyzacji marketingu powstała przede wszystkim wersja Sugar Market. Jej celem jest pomoc zespołom marketingowym zarówno w zwiększaniu zasięgu, jak i śledzenia samych wyników. Pomaga ona również przyciągać nowych klientów dzięki wbudowanym reklamom oraz mediom społecznościowym. Wersja ta oferuje również narzędzia SEM i SEO oraz te przeznaczone do testowania i wysyłki wiadomości e-mail. Pozwala zarządzać newsletterem oraz kampaniami SMS-owymi Podobne funkcje daje również Sugar Professional oraz Sugar Enterprise. |
Sprzedaż | SugarCRM to narzędzie, które bardzo porządkuje proces sprzedaży oraz przyspiesza realizację planów sprzedażowych. Pomocny okaże się tu zwłaszcza moduł Prognozy i Szanse, który polega na rozdzieleniu planu sprzedażowego między handlowców, a następnie na jego monitorowaniu – to świetna opcja dla firm o rozbudowanej strukturze organizacyjnej. Przydatny okaże się również taki obszar, jak Advanced Workflows, który umożliwia tworzenie reguł pozwalających na podążanie przez pracowników tą samą, wypracowaną i najbardziej efektywną ścieżką. Taka funkcjonalność idzie parze również z aktualnymi oczekiwaniami kontrahenta, ale też pewnymi, określonymi procedurami. |
Liczne integracje | Oprogramowanie można zintegrować z wieloma narzędziami i systemami m.in. takimi jak np.: Outlook, baza danych GUS, Alfresco, Mautic, RocketChat / LiveChat. |
Oprócz wyżej wymienionych funkcji narzędzie umożliwia realizację rozmaitych projektów, zarządzanie kampaniami marketingowymi, automatyzację procesów oraz obsługę posprzedażową.
Warto dodać, że SugarCRM jest zwycięzcą wielu konkursów, takich jak np. PC Magazine Business Choice Winner 2018. Dzierży także palmę pierwszeństwa w następujących rankingach: Forbes Cloud 100 List, G2 Crowd Mid-Market Leader oraz CRN Five Star Partner Program.
Zalety SugarCRM
Oto najważniejsze zalety SugarCRM.
Prosta i intuicyjna obsługa
W narzędziu zadbano o customer experience. Wystarczy najechać myszką na poszczególne moduły, aby ukazała się lista różnych działań, jak np. tworzenie, import czy też przeglądanie. Interfejs utrzymany jest głównie w uniwersalnych, biało-szarych kolorach. Ważne jest również to, że program jest dostępny w ponad 20 językach. Warto jednak zaznaczyć, że całość może wydawać się – ze względu na ogromną ilość funkcji – na początku trochę skomplikowana.
Dobre wsparcie techniczne
Opcja związana ze wsparciem technicznym jest wbudowana bezpośrednio w oprogramowanie – odpowiedni link znajdziesz w dolnej części ekranu. Aby uzyskać pomoc, możesz też korzystać z forów, w których gromadzi się społeczność SugarCRM, a także z obszernej bazy wiedzy. Zespół SugarCRM regularnie organizuje również edukacyjne webinary oraz transmisje na żywo.
Dostęp do kodu źródłowego
Dzięki temu, ze oprogramowanie SugarCRM dostępne jest w modelu Open Source, można w nim modyfikować kod źródłowy. Oznacza to, że masz możliwość korzystania w nim nie tylko ze standardowego pakietu modułów, ale również dobrać funkcje, które będą zgodne ze specyfiką Twojej firmy.
Wady SugarCRM
Oto największe wady SugarCRM.
Wysoki koszt
Niestety, ze względu na koszty, wiele mniejszych firm nie jest w stanie pozwolić sobie na ten program. Więcej na ten temat piszemy poniżej.
Uciążliwe szukanie kontaktów
Szukanie różnych osób i kont w SugarCRM bywa uciążliwe, kiedy nie znasz nazwy firmy czy też nazwiska. Wówczas musisz przewijać bazę danych i czekać aż strona załaduje się powoli po 30-50 kontaktach. Przydałby się szybszy dostęp do wszelkich informacji.
Problemy z konfiguracją
Jeśli zdecydujesz się na rozbudowywanie różnych funkcjonalności, tak aby system był idealnie zaprojektowany i dostosowany do potrzeb Twojej firmy, może to być kłopotliwe. W takich sytuacjach najlepiej zadanie to zlecić doświadczonemu programiście, nie wszystkie przedsiębiorstwa mogą jednak sobie na to pozwolić.
Dla kogo przeznaczony jest ten program?
SugarCRM polecany jest dla:
- klientów korporacyjnych,
- firm zatrudniających programistów.
SugarCRM nie jest polecany dla:
- małych firm,
- firm bez zaplecza technicznego.
SugarCRM – cennik
Sugar CRM oferuje aż pięć płatnych planów.
Sugar Market | Sugar Sell | Sugar Serve | Sugar Enterprise | Sugar Professional | |
Cena | 1000 dolarów za miesiąc | 80 dolarów za miesiąc | 80 dolarów za miesiąc | 85 dolarów za miesiąc | 52 dolary za miesiąc |
Minimalna liczba użytkowników | 10 000 | 10 | 10 | 10 | 10 |
Podsumowanie
SugarCRM to z pewnością jedna z najlepszych platform CRM.
Pomaga firmom w szybszym rozwoju, dlatego też często określa się ją mianem „najinteligentniejszego oprogramowania na rynku biznesowym”. To doskonały wybór zwłaszcza dla dużych firm z solidnymi zespołami technicznymi – programiści pomagają bowiem w pełni wykorzystać możliwości tego systemu.
Funkcje SugarCRM
Zbiór najbardziej popularnych funkcjonalności, które znajdziesz w narzędziu SugarCRM. Nie są to wszystkie funkcje narzędzia, a jedynie wybór najciekawszych i najbardziej istotnych.
Funkcjonalność
- Testy A/B
- Segmentacja subskrybentów
- Automatyzacja wysyłek e-mail
- Automatyczna ponowna wysyłka do nieotwartych
- Formularze zapisu i pop-up
- Darmowy okres próbny
- Gotowe szablony wiadomości
- SMS i MMS marketing
- Plan darmowy bez opłat
- Personalizacja wiadomości
- Geolokalizacja
- E-maile transakcyjne
- Lejki sprzedażowe
- Odzyskiwanie porzuconych koszyków
- Import / eksport odbiorców
Cennik SugarCRM
Zobacz, jakiego budżetu potrzebujesz, by korzystać z tego narzędzia.
Alternatywy dla SugarCRM
Sprawdź inne narzędzia, które realizują podobne cele biznesowe. Być może któreś z nich bardziej Cię zainteresuje.
SALESmanago
Najbogatsza w natywne funkcjonalności platforma na świecie. Nieograniczone użycie funkcji w jednej cenie.
Czytaj recenzjęSurveyMonkey
Najbardziej popularne narzędzie globalnie do ankietowania ludzi w sieci
Czytaj recenzjęSugarCRM: Opinie
Podsumowanie opinii
Ogromny kombajn do wspierania operacji dla większych firm. Znajdziesz tam niemal wszystko, czego mógłbyś się spodziewać po zaawansowanym CRM.
Oceniam na PLUS
Użytkownik nie wyszczególnił plusów.
Oceniam na MINUS
Użytkownik nie wyszczególnił minusów.