Zoho CRM – recenzja. Jakie są plusy i minusy tego narzędzia?

Zoho CRM to nowoczesne i wydajne narzędzie, służące do zarządzania klientami. Pozwala ono zagwarantować im lepszą obsługę, zbudować z nimi długotrwałe relacje, a przy okazji – zwiększyć produktywność całego zespołu. Platforma ta sprawia, że może on więcej czasu poświęcić na samą sprzedaż. Jak twierdzą przedstawiciele Zoho, ich celem jest ułatwienie prowadzenia każdego biznesu.

Zoho CRM to jedno z tych narzędzi, które zorientowane jest na zwiększanie możliwości sprzedaży i marketingu, a w konsekwencji – również i współczynników konwersji. Umożliwia ono bezproblemowe połączenie z klientami, niezależnie od tego, czy znajdują się oni w biurze, czy też w podróży. Nic więc dziwnego, że tylko teraz korzysta z tego niego ponad 150 tys. przedsiębiorstw na całym świecie.

Podstawowe funkcje

Oto najważniejsze funkcje Zoho CRM.

FunkcjeZnaczenie
Użytkownicy i kontaktyW Zoho CRM możesz łatwo stworzyć użytkowników – jest to dużo prostsze niż np. w Salesforce. Dzięki zaawansowanym filtrom możesz ich dodatkowo łatwiej znaleźć. Widok osi czasu pozwala z kolei przeglądać dane historyczne klientów oraz interakcje z innymi członkami zespołu sprzedaży. W programie możesz też klasyfikować kontakty na wiele różnych sposobów.
Przekształcanie leadów w klientówZoho CRM może pochwalić się bogatym zestawem funkcji, które pomagają zamieniać leady w klientów. Przydatne mogą okazać się tu takie opcje, jak: zarządzanie kampaniami, segmentacja leadów, śledzenie interakcji itd. Jeśli chcesz uzyskać dużą liczbę leadów z różnych źródeł, warto skorzystać z funkcji SalesSignals, która pozwala na monitorowanie tych źródeł, a więc czatów, e-maili czy mediów społecznościowych (a więc np. monitorowanie postów, w których oznaczono Twoją firmę).
Raporty i analitykaW Zoho CRM można znaleźć dwie osobne zakładki, dotyczące raportów i analityki. W pierwszej z nich można zobaczyć wiele predefiniowanych raportów, a do tego stworzyć własne. W zakładce „Analityka” znajdziesz z kolei wiele innych różnego rodzaju statystyk, jak również lejek sprzedażowy.
Sztuczna inteligencjaZoho CRM został wzbogacony o dodatek o nazwie Zia. Jest to rozwiązanie oparte na sztucznej inteligencji, dzięki któremu można zidentyfikować potencjalnych klientów na podstawie dotychczasowych trendów. Co więcej, funkcja ta sugeruje najlepszy czas na kontakt z danym klientem drogą mailową lub telefoniczną. Ważne jest również pozwala ona monitorować naszą aktywność i wysuwać wskazówki, jeśli pewne elementy można lepiej zoptymalizować.
Zarządzanie wydajnością Omawiane narzędzie CRM oferuje również liczne funkcje, pomagające zwiększać wydajność zespołu. Należą do nich m.in. takie opcje, jak prognozowanie sprzedaży czy zarządzanie terytorium. Co więcej, wykorzystane w narzędziu zostały funkcje oparte na grywalizacji, co również przyczynia się do maksymalizacji produktywności zespołu.
E-mail marketingZoho CRM obejmuje także kampanie e-mail marketingowe, które organizowane są przez SalesInbox. To pomaga z kolei sortować przychodzące wiadomości w interfejsie CRM. Ponadto, możesz tworzyć e-maile, korzystając z intuicyjnego edytora bazującego na rozwiązaniu „przeciągnij i opuść”. 

Zoho CRM umożliwia również tworzenie ofert, generowanie faktur i podpisanych cyfrowo umów, a także zarządzanie płatnościami online. Menedżerskie pulpity pozwalają z kolei na zarządzanie dużymi zespołami sprzedażowymi. 

Zalety Zoho CRM

Prosty i intuicyjny interfejs

Zoho CRM jest bardzo łatwy w użytkowaniu. Z pewnością pomogą Ci w tym instrukcje krok po kroku, które ukazują się już po pierwszym otwarciu pulpitu nawigacyjnego. Pamiętaj jednak, że aby wygodnie Ci się z tego narzędzia korzystało, należy poświęcić trochę czasu na uporządkowanie opcji. Po wykonaniu tej czynności z łatwością znajdziesz w programie wszystko, czego potrzebujesz.

Platforma oparta na chmurze

Zoho CRM to platforma znajdująca się w chmurze, dzięki czemu można korzystać z niej w dowolnym miejscu na świecie. Jedynym warunkiem jest dostęp do internetu.

Możliwość dodawania rozszerzeń i integracji

Za pośrednictwem Zoho Marketplace użytkownicy mogą dodawać wiele rozszerzeń i funkcji do systemu. Aby je znaleźć, można m.in. skorzystać z takich kategorii, jak: Finanse, Sprzedaż, Produktywność, Telefonia i Współpraca. Wiele rozszerzeń jest bezpłatnych, a integracja nie wymaga kodowania. W niektórych przypadkach warto jednak skorzystać z pomocy programisty.

Najważniejsze wady

Oto najważniejsze wady Zoho CRM.

Niewielkie wsparcie

Zoho CRM oferuje wsparcie swoim użytkownikom. Mogłoby być ono jednak znacznie lepsze. Po pierwsze, z zespołem Zoho CRM można kontaktować się jedynie przez e-mail. Po drugie, odpowiada on jedynie w standardowych godzinach pracy, od poniedziałku do piątku. Na szczęście jednak oferuje on pomocną i dość pokaźną bazę dokumentacji, w której możesz znaleźć odpowiedzi na swoje pytania. Wszelkie ątpliwości możesz rozwiązać również na forum, dostępnym na stronie programu.

Problem z danymi

Pobieranie i zestawianie danych nie zawsze jest szybkie i proste. Trudno powiedzieć, z czego to wynika.

Brak funkcji w najtańszej wersji

Na pierwszy rzut oka najtańszy wariant programu jest bardzo atrakcyjny. Niektóre funkcje, jak np. integracja z Google Ads, są dostępne jednak dopiero w droższych pakietach. Zdarza się klienci muszą wybierać droższy wariant jedynie ze względu na jedną funkcję.

Dla kogo przeznaczony jest Zoho CRM?

Zoho CRM jest dedykowany:

  • małym firmom,
  • średnim firmom,
  • dużym firmom
  • firmom z ograniczonym budżetem.

Zoho CRM nie jest dedykowany:

  • freelancerom.

Zoho CRM – ile to kosztuje?

Zoho CRM dostępny jest w czterech wariantach cenowych.

 StandardProfessionalEnterpriseUltimate
Cena za miesiąc12 euro20 euro35 euro45 euro

Oprócz wymienionych wyżej planów, istnieje również plan darmowy, z którego mogą korzystać firmy umożliwiające dostęp dla maksymalnie trzech użytkowników. 

Zoho Free Edition posiada m.in. takie opcje, jak: integracje z kontami w mediach społecznościowych, dzienniki połączeń oraz notatki.

Zoho Standard zapewnia np.: analitykę poczty e-mail, dostosowane raporty i pulpity nawigacyjne, a także 100 000 rekordów.

Zoho Professional oferuje dodatkowo: powiadomienia o sprzedaży w czasie rzeczywistym, zarządzanie procesami, formularze internetowe, zarządzanie zapasami, automatyczne aktualizacje pól, integrację z Google Ads, nieograniczonę liczba rekordów.

Zoho Enterpise uwzględnia m.in.: konwersacyjną sztuczną inteligencję oraz pocztę e-mail przeznaczoną specjalnie dla sprzedawców.

Zoho Professonal obejmuje z kolei m.in.: powiadomienia o sprzedaży w czasie rzeczywistym, zarządzanie procesami, formularze internetowe, zarządzanie zapasami.

Podsumowanie

Zoho CRM cieszy się dobrą opinią wśród klientów.

To program, który kosztuje stosunkowo niewiele, a zaskakuje niekiedy bogactwem funkcji.

Nie jest on pozbawiony wad, jednak doskonale sprawdza się jako narzędzie CRM dla klientów z ograniczonym budżetem. Dla porównania, jego główny konkurent, Salesforce, posiada więcej opcji raportowania, jednak jest od Zoho CRM znacznie droższy.

Ważne jest również to, że aż pięć wariantów cenowych pozwala dopasować narzędzie do własnych możliwości finansowych.

Funkcje ZohoCRM

Zbiór najbardziej popularnych funkcjonalności, które znajdziesz w narzędziu ZohoCRM. Nie są to wszystkie funkcje narzędzia, a jedynie wybór najciekawszych i najbardziej istotnych.

Funkcjonalność
  • Testy A/B
  • Segmentacja subskrybentów
  • Automatyzacja wysyłek e-mail
  • Darmowy okres próbny
  • Gotowe szablony wiadomości
  • SMS i MMS marketing
  • Personalizacja wiadomości
  • Geolokalizacja
  • E-maile transakcyjne
  • Raportowanie w czasie rzeczywistym
  • Lejki sprzedażowe
  • Odzyskiwanie porzuconych koszyków
  • Import / eksport odbiorców

Cennik ZohoCRM

Zobacz, jakiego budżetu potrzebujesz, by korzystać z tego narzędzia.


Alternatywy dla ZohoCRM

Sprawdź inne narzędzia, które realizują podobne cele biznesowe. Być może któreś z nich bardziej Cię zainteresuje.

ZohoCRM: Opinie

5 Ocena Ilość dodanych opinii: 1
5 gwiazdek
4 gwiazdki
3 gwiazdki
2 gwiazdki
1 gwiazdka
Marcin Wesel avatar
Marcin Wesel – 2021-03-03 07:49:36

Podsumowanie opinii

Jak to w kombajnach bywa, wdrożenie się w zawiłości oprogramowania jest bardzo czasochłonne. Doskonały do pracy z klientami 1 na 1 - szczególnie z uwzględnieniem rynku B2B. Fajne jest to, że program jest w większości spolszczony, choć tłumaczenie na polski nie jest najwyższej jakości.

Oceniam na PLUS

Użytkownik nie wyszczególnił plusów.

Oceniam na MINUS

Użytkownik nie wyszczególnił minusów.


Dodaj opinię o ZohoCRM