Narzędzia online: E-mail marketing Ikona E-mail marketing

E-mail marketing

Zbiór najciekawszych, wiodących narzędzi do e-mail marketingu dla biznesu. Sprawdź bogate recenzje i opinie użytkowników.

Czytaj recenzję
E-mail marketing

Freshmail

Skuteczny mailing i newslettery. Email marketing, SMS i webinary od FreshMail

Czytaj recenzję
  • Sprawdzone opinie
  • OcenaIlość opinii: 44.75
Czytaj recenzję
E-mail marketing

MailerLite

MailerLite | E-mail marketing po Twojemu | Automatyzacja i landing pages

Czytaj recenzję
  • Sprawdzone opinie
  • OcenaIlość opinii: 35
Czytaj recenzję
E-mail marketing

ActiveCampaign

E-mail marketing, marketing automation i CRM dla małych firm

Czytaj recenzję
  • Sprawdzone opinie
  • OcenaIlość opinii: 15
Czytaj recenzję
E-mail marketing

MailChimp

Zintegrowane narzędzie do marketingu internetowego dla małej firmy

Czytaj recenzję
  • Sprawdzone opinie
  • OcenaIlość opinii: 15
Czytaj recenzję
E-mail marketing

SendInBlue

Wszystkie narzędzia do marketingu online w jednym miejscu

Czytaj recenzję
  • Sprawdzone opinie
  • OcenaIlość opinii: 14
Czytaj recenzję
E-mail marketing

GetResponse

Skuteczne narzędzie do wysyłki emaili, tworzenia stron i automatyzacji

Czytaj recenzję
  • Sprawdzone opinie
  • OcenaIlość opinii: 25

E-mail marketing w Twoim biznesie

E-mail marketing w działaniu

E-mail marketing to powszechnie używane pojęcie w biznesie. Stosowane w odniesieniu do korzystania z poczty elektronicznej do promowania produktów lub usług oraz  rozwijania relacji z potencjalnymi klientami.

Wraz z rozwojem technologicznym całego społeczeństwa, pocztę tradycyjną stopniowo zastępuje poczta elektroniczna. Stąd, do tradycyjnego marketingu dodano słowo "e-mail", określający marketing za pomocą poczty elektronicznej.

Dowiedz się o zaletach takiego marketingu, metodach robienia tego dobrze i jak wypada on w porównaniu z innymi formami marketingu.

Co to jest e-mail marketing?

Za każdym razem, gdy firma wysyła wiadomość e-mail, można to uznać za formę marketingu e-mailowego. Trochę rzadziej stosuje się to w odniesieniu do tzw. maili transakcyjnych - czyli potwierdzenia założenia konta w serwisie czy dokonania zakupu w sklepie. Jednak te wiadomości też są swego rodzaju formą marketingu i budowania wizerunku w świadomości klienta.

Marketing e-mailowy to jeden z segmentów marketingu internetowego, który obejmuje marketing online za pośrednictwem witryn internetowych, mediów społecznościowych, blogów i wiele więcej.

E-mail marketing może obejmować:

  • biuletyny z aktualnymi informacjami o firmie,
  • akcje promocyjne dotyczące sprzedaży produtków,
  • ekskluzywne oferty dla subskrybentów,
  • ogólne wiadomości w imieniu firmy,
  • życzenia świąteczne, urodzinowe itp.

W najlepszym przypadku daje możliwość firmie informowania klientów i dostosowywania komunikatów marketingowych do odbiorców.

Czasem, gdy robimy e-mail marketing w sposób nieudolny, możemy zniechęcić klientów do swojej marki. Wystarczy wysyłać wiadomości:

  • zbyt często,
  • mało wartościowe,
  • zbyt ogólne,
  • obraźliwe, nieodpowiednie itp.

Jak działa email marketing?

Konfiguracja i śledzenie kampanii e-mail marketingowych są dość łatwe, jeśli skorzysta się z odpowiedniego do tego celu narzędzia.

Te narzędzia są dostępne online i może sobie na nie pozwolić nawet niewielka firma o małym budżecie. Część z narzędzi do e-mail marketingu jest dostępna zupełnie za darmo, pod warunkiem nie przekroczenia pewnej liczby odbiorców i wysyłanych wiadomości. 

Korzystając z tych narzędzi, możesz na przykład dodać opcję subskrypcji newslettera do swojej witryny internetowej.

Gdy ludzie się zarejestrują, możesz wysyłać biuletyny do rosnącej liczby odbiorców. Możesz także kierować klientów do newslettera ze swoich profili w mediach społecznościowych.

Największe zalety email marketingu

Dwie największe zalety email marketingu to cena i łatwość obsługi

W porównaniu z innymi rodzajami marketingu, e-mailing jest niedrogim sposobem reklamowania firmy i jej produktów lub usług.

Regularny newsletter to prosty i skuteczny sposób przesyłania aktualnych informacji o Twojej firmie, nadchodzących wydarzeniach i ofertach specjalnych. Dostępne na rynku oprogramowanie ułatwia również planowanie automatycznych promocji dla odbiorców.

Na przykład restauracja może wysłać e-mail do klientów w dniu ich urodzin, oferując 30% zniżki w danym dniu. Ten rodzaj personalizacji pomaga firmie rozwijać i utrzymywać relacje z klientem - a to może prowadzić do zwiększenia sprzedaży i lojalności klientów.

W dobie mediów społecznościowych e-maile wydają się przestarzałą formą kontaktu. Jednak wcale tak nie jest!

Istnieją dowody statystyczne, że e-mail wciąż pozostaje ważnym (jeśli nie najważniejszym) aspektem działań marketingowych. Badanie ponad 1 miliarda sesji zakupowych w 2019 roku wykazało, że e-mail marketing ma współczynnik konwersji na poziomie 2,3% w porównaniu z 1% w mediach społecznościowych.

Ogromną zaletą poczty e-mail w stosunku do mediów społecznościowych jest to, że klienci częściej zobaczą wiadomość e-mail niż nasz profil czy reklamę w mediach społecznościowych. Samo opublikowanie czegoś w mediach społecznościowych nie oznacza, że ​​klient to zobaczy. Często musisz dopłacić za promowanie wpisu, a to przekłada się na zmniejszenie ROI (zwrotu z inwestycji).

E-mail, natomiast, będzie znajdować się w skrzynce odbiorczej, dopóki nie zostanie przeczytany (lub usunięty). 

Oczywiście, jeden kanał marketingowy nie wyklucza korzystanie z drugiego.

Idealnie, email marketing powinien iść w parze z mediami społecznościowymi. Dodanie przycisków „Lubię to” lub „Udostępnij” do wysyłanych e-maili daje klientom dodatkowy sposób na nawiązanie kontaktu z Twoją marką. Fragmenty pozytywnych recenzji od fanów z mediów społecznościowych mogą być dołączane do wiadomości e-mail, a posty w mediach społecznościowych mogą zwierać linki do Twojego formularza zapisu do newslettera.

Marketing e-mailowy może znacznie zwiększyć Twoje dochody, jeśli zrobisz to poprawnie.

To świetny sposób, aby zachęcić ludzi do odwiedzenia (i ponownego odwiedzenia) Twojej witryny lub bloga. Większy ruch oznacza zwykle większy dochód.