MailerLite
Recenzja MailerLite
Jakie ma funkcje? Czym się wyróżnia?
Szukasz narzędzia, które pozwoli Ci wysyłać masowo e-maile do klientów, a do tego dysponujesz niewielkim budżetem? Jeśli odpowiedziałeś na to pytanie twierdząco, może Cię zainteresować MailerLite. Oprócz wysyłki e-maili, oferuje one także automatyzację całego procesu oraz tworzenie stron lądowania (ang. landing pages).
Co jeszcze warto o nim wiedzieć?
Czytaj dalej.
MailerLite to intuicyjne i proste w obsłudze narzędzie, służące m.in. do masowego wysyłania e-maili, biuletynów oraz informacji o promocjach. Poleca się je zarówno początkującym, jak i zaawansowanym użytkownikom. Powstało ono w 2010 roku i cieszy się dziś coraz większą popularnością.
Aby je przetestować, wystarczy zarejestrować się na tej stronie, a następnie – wypełnić dane. Pamiętaj, że z MailerLite możesz korzystać nawet wtedy, gdy nie posiadasz własnej strony internetowej. Wbudowany kreator landing pages i kompletnych stron WWW umożliwi Ci postawienie własnego bloga czy wizytówki firmy w mgnieniu oka. I to wszystko bez potrzeby inwestowania we własny hosting.
MailerLite – podstawowe funkcje
MailerLite to narzędzie, które oferuje szereg przydatnych funkcji. Poniżej wymieniamy i opisujemy najważniejsze z nich.
Funkcje | Znaczenie |
Tworzenie kampanii e-mailowych | MailerLite pozwala tworzyć newslettery, wysyłać informacje o promocjach oraz korzystać z RSS, dzięki któremu można przesyłać krótkie streszczenia wpisów na pocztę klientów. Kreator newsletterów działa płynnie i jest wyposażony w wiele funkcji, dzięki czemu możesz je idealnie dopasować do swoich potrzeb. |
Automatyzacja e-maili | Automatyzacja pozwoli Ci automatycznie wysyłać wiadomości, które będą idealnie dopasowane do Twoich klientów. Na początku mogą to być np. wiadomości powitalne, z czasem nauczysz się jednak tworzyć bardziej złożone, wielostopniowe workflow (bo tak określa się automatyzację w MailerLite). |
Testy A/B | Dzięki nim możesz porównać różne rodzaje kampanii, m.in. pod względem tematów czy samej treści. |
Automatyczna ponowna wysyłka e-maili | Dotyczy to wysyłki do tych osób, które nie otworzyły wiadomości za pierwszym razem. Kolejny e-mail może zawierać trochę inną treść lub zmieniony temat. |
Tworzenie landing page’y | MailerLite oferuje o wiele więcej niż tylko wysyłanie e-maili, możesz w nim budować własne strony lądowania, korzystając z gotowych szablonów lub samodzielnie zaprojektowanych przez siebie. |
Tworzenie formularzy zapisu i pop-upów | Dzięki tej opcji Twoi potencjalni klienci mogą zapisywać się do newslettera, otrzymywać informacje o rabatach, itp. |
Dodawanie postów z Facebooka i Twittera | Możesz to robić bezpośrednio w wiadomościach e-mailowych, jest to opcja charakterystyczna dla MailerLite. |
Rozbudowana segmentacja | Pozwala wysyłać wiadomości do wybranych użytkowników, których możesz pogrupować według aktywności (np. na podstawie otwartych wiadomości) lub cech (np. na podstawie wieku, narodowości, płci). |
Integracje z zewnętrznymi platformami
MailerLite można skonfigurować m.in. z takimi narzędziami, jak:
Basecamp 3, ClickFunnels, Facebook, Google Docs, Google Forms, Google Sheets, Magento, PayPal, Shopify, Slack, Stripe, Trello, WooCommerce, WordPress, Zapier, Zendesk. Dzięki temu można jeszcze bardziej zautomatyzować poszczególne operacje.
Zalety MailerLite
Dużym atutem MailerLite jest prosty i estetyczny interfejs, który pozwala swobodnie poruszać się po stronie.
Edytory typu „przeciągnij i upuść” (z ang. drag & drop) oraz kreatory stron lądowania są przyjazne i łatwo się z nich korzysta. Dzięki temu nie trzeba poświęcać wiele czasu na naukę i z powodzeniem Mailerlite mogą używać osoby, które nie specjalizują się w e-mail marketingu i – co więcej – które nie mają żadnej wiedzy na ten temat.
Istotne jest także to, że w MailerLite, przy poszczególnych funkcjach, zawarte są krótkie objaśnienia. Wpływa to bardzo pozytywnie na poruszanie się w panelu klienta i podejmowanie akcji.
Zespół MailerLite oferuje również kompleksowe wsparcie dla użytkowników. Posługuje się on dwunastoma językami i udziela bardzo jasnych wskazówek swoim klientom. Co więcej, pracuje 24 godziny na dobę i udziela porad zarówno przez czat na stronie, jak i sam e-mail.
Najważniejsze jest jednak to, że robi to bardzo szybko. W MailerLite można korzystać również z samouczków wideo oraz specjalnych webinarów, które edukują klientów w zakresie skutecznego e-mail marketingu.
Ponadto, MailerLite pozwala korzystać z dedykowanej aplikacji mobilnej, która dostępna jest na systemy iOS. Dzięki temu masz możliwość korzystania z jego funkcji, nie mając przy sobie komputera. MailerLite daje również możliwość śledzenia zmian, dzięki czemu – w razie potrzeby – można cofnąć swoje błędy, np. podczas kreowania newsletterów.
Wady MailerLite
W MailerLite można tworzyć rozbudowane automatyzacje, jednak nie aż tak, jak np. w ActiveCampaign. Nawet w płatnym planie rozbudowane funkcje nie są aż tak zaawansowane jak w niektórych narzędziach.
W MailerLite nie występuje też opcja określana jako „SPAM Test”, która pozwala analizować wiadomości pod kątem spamu (znajduje się ona np. w GetResponse czy Freshmail).
Dedykowana aplikacja mobilna, którą przygotowali twórcy, nie jest dostępna w systemie Android.
Mimo że MailerLite jest bardzo prosty w użytkowaniu, przyzwyczajenia będzie wymagało korzystanie z segmentów i grup. Na początku nie jest to oczywiste. Minusem jest też to, że – pomimo iż MailerLite zintegrowany jest wieloma narzędziami – wciąż nie jest on skoordynowany np. z niektórymi systemami CRM.
Dobrze byłoby również, gdyby MailerLite ulepszył opcje związane z przesyłaniem oraz przechowywaniem plików PDF i filmów – tak, aby nie było potrzeby łączenia się z zewnętrznymi źródłami. Przydałoby się także więcej szablonów do tworzenia landing page’y.
Dla kogo sprawdzi się najlepiej?
MailerLite to narzędzie dedykowane:
- freelancerom, mikro- i małym przedsiębiorcom,
- osobom, które nie dysponują dużym budżetem,
- blogerom i twórcom internetowym,
- użytkownikom, którzy rozpoczynają przygodę z e-mail marketingiem.
MailerLite raczej nie jest przeznaczony dla:
- osób, które potrzebują bardzo kompleksowych raportów (np. w czasie rzeczywistym),
- firm, które wykonują bardzo skomplikowane automatyzacje.
MailerLite – cennik
MailerLite to narzędzie całkowicie darmowe do 1000 aktywnych subskrybentów i 12000 maili – po przekroczeniu tego progu trzeba zapłacić, choć również i wtedy jest on tańszy od wielu innych narzędzi, jak np. MailChimp. Bardziej szczegółowy cennik prezentowany jest poniżej.
Liczba subskrybentów | Liczba e-maili | Cena |
1 – 1000 | 0 - 12000 | Za darmo |
1 – 1000 | Nieograniczona | 10 $ |
1001 – 2500 | Nieograniczona | 15 $ |
2501 – 5000 | Nieograniczona | 30 $ |
5001 – 10000 | Nieograniczona | 50 $ |
Podsumowanie
MailerLite to narzędzie, które wyróżnia się pod względem ceny oraz łatwości użytkowania. Oczywiście, dobrze by było, gdyby pojawiło się w nim jeszcze więcej funkcji i gdyby niektóre z nich były bardziej dopracowane, jednak – bądź co bądź – i tak świetnie sprawdza się on na co dzień. Jeśli chodzi o e-mail marketing, jest to z pewnością jedna z najbardziej interesujących propozycji na rynku, a dzięki temu, że większość funkcji za darmo, możesz bez problemu przetestować ją samodzielnie.
Funkcje MailerLite
Zbiór najbardziej popularnych funkcjonalności, które znajdziesz w narzędziu MailerLite. Nie są to wszystkie funkcje narzędzia, a jedynie wybór najciekawszych i najbardziej istotnych.
Funkcjonalność
- Testy A/B
- Segmentacja subskrybentów
- Kreator landing pages
- Automatyzacja wysyłek e-mail
- Automatyczna ponowna wysyłka do nieotwartych
- Formularze zapisu i pop-up
- Darmowy okres próbny
- Gotowe szablony wiadomości
- Plan darmowy bez opłat
- Personalizacja wiadomości
- Geolokalizacja
- Raportowanie w czasie rzeczywistym
- Import / eksport odbiorców
Cennik MailerLite
Zobacz, jakiego budżetu potrzebujesz, by korzystać z tego narzędzia.
Plan Darmowy do 1000 odbiorców i 12 000 wysłanych wiadomości | 0.00 USD |
Plan do 1000 odbiorców bez limitu wysyłek | 10.00 USD |
Plan do 2500 odbiorców bez limitu wysyłek | 15.00 USD |
Plan do 5000 odbiorców bez limitu wysyłek | 30.00 USD |
Alternatywy dla MailerLite
Sprawdź inne narzędzia, które realizują podobne cele biznesowe. Być może któreś z nich bardziej Cię zainteresuje.
Freshmail
Skuteczny mailing i newslettery. Email marketing, SMS i webinary od FreshMail
Czytaj recenzjęSALESmanago
Najbogatsza w natywne funkcjonalności platforma na świecie. Nieograniczone użycie funkcji w jednej cenie.
Czytaj recenzjęSurveyMonkey
Najbardziej popularne narzędzie globalnie do ankietowania ludzi w sieci
Czytaj recenzjęMailerLite: Opinie
Podsumowanie opinii
Po kilkuletnim korzystaniu i wysłaniu ponad 100 kampanii marketingowych, mogę z czystym sumieniem polecić.
Oceniam na PLUS
Użytkownik nie wyszczególnił plusów.
Oceniam na MINUS
Użytkownik nie wyszczególnił minusów.
Podsumowanie opinii
Mailerlite jest super. W tej cenie dostajemy praktycznie wszystko, czego potrzeba do marketingu e-mail. Możemy nawet tworzyć kompletne strony www z blogami, zamówieniami itd. Do tego ankiety, promocje i pełna automatyzacja. W tej cenie nie znajdziesz nic lepszego.
Oceniam na PLUS
Użytkownik nie wyszczególnił plusów.
Oceniam na MINUS
Użytkownik nie wyszczególnił minusów.
Podsumowanie opinii
Korzystam od 5 lat i jestem niezmiennie zadowolony. Najważniejszą kwestią jest odpowiednia pielęgnacja Twojej listy. Jeśli nie zachowujesz się jak spammer, każdy e-mail provider spełni swoje założenia.
Oceniam na PLUS
Bardzo intuicyjne i wygodne w użyciu narzędzie. Tworzenie nowych wiadomości, testów A/B czy landing pages działa płynnie i jest czystą przyjemnością.
Oceniam na MINUS
Dużo funkcjonalności, z których nie każda działa niezawodnie. Szczególnie elementy wstawiane na Twoją stronę, jak promocje czy ankiety. Funkcjonalnie jest OK, ale wygląd często się psuje i źle skaluje.
Podsumowanie opinii
Nie mogę się nachwalić MailerLite'a, bo sąsiedzi z Litwy zrobili kawałek naprawdę dobrego softu do obsługi marketingu w sieci. E-mail marketing to tylko jedna z kilku kluczowych funkcjonalności systemu, który doskonale wspiera automatyzację, strony docelowe (landing pages) oraz pop-upy, promocje i ankiety. Wszystko działa i ma się dobrze.
Oceniam na PLUS
Użytkownik nie wyszczególnił plusów.
Oceniam na MINUS
Użytkownik nie wyszczególnił minusów.