Magento – recenzja. Jakie ma wady i zalety?

Magento to platforma e-commerce, która daje ogromne możliwości. Jej największym atutem jest duża elastyczność, dzięki czemu może rozwijać się ona wraz z rozwojem sklepu. Nie bez powodu korzystają z niej takie marki, jak Reserved, Lenovo czy Olympus, ale także Coca-Cola, Nestle czy też Burger King. Jakie funkcje ona posiada? I jakie są jej wady oraz zalety? Sprawdź.

Magento to bez wątpienia jedna z najbardziej popularnych platform e-commerce. Na rynku pojawiła się w 2008 r., po czym została przejęta przez eBay, a następnie przez Adobe. Najczęściej wykorzystywana jest jej wersja Magento Community, działającą w trybie Open Source – można bezpłatnie ją pobrać, a następnie zainstalować. Oprogramowanie dostępne jest jednak również w wersji Magento Commerce, która została zaprojektowana specjalnie z myślą o korporacjach.

Magento – podstawowe funkcje

Magento posiada wiele rozmaitych funkcji. Poniżej opisujemy jedynie najważniejsze z nich.

FunkcjeZnaczenie
SEO

Magento oferuje sporo opcji związanych z SEO. Umożliwia m.in. tworzenie meta tagów dla produktów, przyjaznych adresów URL, kategorii czy też map strony. Jeżeli interesująca Cię funkcja nie jest dostępna w podstawowej wersji oprogramowania, możesz ją zaimplementoać, korzystając z dodatkowych modułów.

 

Magento Multistore

Magento pozwala zarządzać kilkoma sklepami jednocześnie, i to z poziomu jednego panelu administracyjnego. Dzięki temu nie musisz za każdym razem osobno się do nich logować

 

Marketing

W oprogramowaniu dostępnych jest wiele funkcji obejmujących działania marketingowych. Umożliwia ono przeprowadzanie rozmaitych testów czy też zarządzanie wysyłką newslettera. Pozwala również grupować klientów na podstawie lokalizacji i danych demograficznych. Oferuje również opcje związane z up-sellingiem i cross-sellingiem.

 

Płatności

W Magento znajdują również moduły, dzięki którym można zintegrować różne systemy płatności. Należy je jednak odpowiednio dobrać do konkretnej wersji Magento, a następnie umiejętnie skonfigurować.

 

Zamówienie i wysyłka 

Magento wyposażone jest również w moduły wysyłkowe, które - jak sama nazwa wskazuje - ułatwiają wysyłkę towarów oraz zarządzanie sprzedażą. Funkcje te docenią głównie pracownicy dużych sklepów. Magento umożliwia też generowanie rozmaitych faktur, listów przewozowych oraz etykiet. Panel administracyjny może być wykorzystywany z kolei jako wirtualny terminal.

 

Zabezpieczenia

 

Magento oferuje również liczne opcje, których celem jest zapewnienie bezpieczeństwa sklepom internetowym. Jest to o tyle istotne, że brak odpowiednich zabezpieczeń jest główną bolączką branży e-commerce. System umożliwia korzystanie m.in. z narzędzia do skanowania systemu, które wykrywa luki w różnego rodzaju zabezpieczeniach.

 

W Magento dostępnych jest również ponad 5 tys. dodatków i integracji, m.in. z takimi narzędziami, jak: MailChimp, LiveChat, Google Analytics, McAfee Secure. Magento można zintegrować również z wieloma systemami księgowymi i aukcyjnymi, jak również i CRM.

Zalety Magento

Oto najważniejsze zalety Magento.

Duża liczba funkcjonalności

Magento może pochwalić się dużą liczbą rozmaitych opcji, w tym rozbudowanym systemem analiz i raportowania. Tak jak już powiedzieliśmy, pozwala ono prowadzić kilka sklepów jednocześnie, co jest rzadko spotykane w tego typu platformach. Wiele funkcji można dodatkowo, bezpłatnie zainstalować, choć czasem są one także i płatne.

Duże możliwości rozbudowy sklepu

Architektura skryptu została zaprojektowana tak, aby swobodnie móc swój sklep internetowy rozbudować. Przyda się w tym pomoc programistów, jednak najważniejsze jest to, że nie muszą oni zmagać się z różnymi ograniczeniami, które pojawiają się przy oprogramowaniu typu SaaS.

Rozbudowana społeczność

Magento jest bardzo popularnym narzędziem i posiada dużą, międzynarodową społeczność, która wymienia się ze sobą doświadczeniami. Dzięki temu, w razie problemu, możesz znaleźć w internecie odpowiedzi na nurtujące Cię pytania, a tym samym uzyskać odpowiednie wsparcie techniczne.

Wady Magento

Oto najważniejsze wady Magento.

Wymagane duże zasoby serwera

Magento to bardzo rozbudowana platforma, z którą nie poradzi sobie każdy serwer. Do wyboru pozostaje zatem znacznie mniej firm hostingowych niż w przypadku wielu podobnych platform.

Niezbyt łatwa obsługa

Magento to stosunkowo trudne narzędzie w obsłudze i jego nauka może zająć Ci trochę czasu. I mimo że wykonywanie wielu operacji na nim nie będzie stanowiło dla Ciebie problemu, samo założenie sklepu może wymagać pomocy programisty. Po pobraniu Magento trzeba również odpowiednio je skonfigurować, co także nie jest najprostsze.

Trudności związane z projektowaniem sklepu

W przeciwieństwie do wielu podobnych platform, Magento nie zawiera żadnych gotowych motywów, przy pomocy których można było zaprojektować własny sklep. Należy zrobić to zatem całkowicie od początku.

Dla kogo przeznaczone jest Magento?

Magento jest przeznaczone dla:

  • średnich sklepów,
  • dużych sklepów,
  • bardzo dużych sklepów (w tym hipermarketów),
  • małych firm nastawionych na bardzo dynamiczny rozwój.

Magento nie jest przeznaczone dla:

  • firm stawiających pierwsze kroki w świecie e-commerce,
  • sprzedawców, którzy nie mają doświadczenia w programowaniu i nie zatrudniają specjalistów tej dziedzinie.

Magento – cennik

Magento Community można pobrać i używać bezpłatnie, jednak jego wdrożenie wiąże się z pewnymi wydatkami, np. za: hosting, domenę, certyfikat SSL oraz różne rozszerzenia. Wraz z rozwojem sklepu, może Ci być potrzebna również pomoc programisty, co oznacza dodatkowe koszty. Jeśli chodzi natomiast o Magento Commerce, koszt zaczyna się od 15 tys. dolarów rocznie.

Podsumowanie

Magento oferuje funkcje, które pomagają w efektywnym zarządzaniu sklepem online. Dla początkujących może być ich za dużo, ponieważ panel administracyjny wydaje się dość skomplikowany w obsłudze. Jednocześnie Magento spełni oczekiwania bardziej wymagających klientów, szukających oprogramowania, które można indywidualnie dostosować do potrzeb danego sklepu. Jeśli szukasz profesjonalnej platformy, która ułatwi rozwój Twojej firmie, Magento będzie jednym z najlepszych i najbardziej godnych uwagi rozwiązań.

Funkcje Magento

Zbiór najbardziej popularnych funkcjonalności, które znajdziesz w narzędziu Magento. Nie są to wszystkie funkcje narzędzia, a jedynie wybór najciekawszych i najbardziej istotnych.

Funkcjonalność
  • Plan darmowy bez opłat
  • Personalizacja wiadomości
  • Geolokalizacja
  • E-maile transakcyjne
  • Raportowanie w czasie rzeczywistym
  • Odzyskiwanie porzuconych koszyków
  • Import / eksport odbiorców

Cennik Magento

Zobacz, jakiego budżetu potrzebujesz, by korzystać z tego narzędzia.


Alternatywy dla Magento

Sprawdź inne narzędzia, które realizują podobne cele biznesowe. Być może któreś z nich bardziej Cię zainteresuje.

Magento: Opinie

5 Ocena Ilość dodanych opinii: 1
5 gwiazdek
4 gwiazdki
3 gwiazdki
2 gwiazdki
1 gwiazdka
Marcin Wesel avatar
Marcin Wesel – 2021-01-05 20:49:58

Podsumowanie opinii

Mogę ocenić Magento bardziej od strony programistycznej niż od handlowo-sprzedażowej. Z punktu widzenia programisty jest naprawdę ciekawym projektem.

Oceniam na PLUS

Użytkownik nie wyszczególnił plusów.

Oceniam na MINUS

Użytkownik nie wyszczególnił minusów.


Dodaj opinię o Magento