SendInBlue – narzędzie do e-mail marketingu

SendInBlue to narzędzie stworzone z myślą o marketingu e-mailowym. Pozwala w szybki i intuicyjny sposób tworzyć e-maile i newslettery, a także automatyzować ich wysyłkę. Platforma wyróżnia się szeroką gamą funkcji, które zdecydowanie warto przetestować. W ciągu ostatnich lat bardzo się rozwinęła i zaskakuje ostatnio coraz bardziej interesującymi opcjami.

Co warto o niej wiedzieć?

SendInBlue to platforma, która powstała w 2012 roku. Dostępna jest zarówno w wersji darmowej, jak i płatnej.

Nie jest to szczególnie popularne narzędzie, a szkoda, bo pod wieloma względami oferuje dużo więcej niż inne.

Jakie są najważniejsze jej funkcje, zalety i wady? 

Sprawdź, czytając resztę recenzji.

Podstawowe funkcje

Zapoznaj się z bogatym zestawieniem funkcji oferowanych przez narzędzie, wraz z krótkimi opisami.

FunkcjeZnaczenie
Tworzenie kampanii e-mailowychSendInBlue pozwala tworzyć zaawansowane kampanie e-mailowe z wykorzystaniem ponad 70 atrakcyjnych szablonów. Co więcej, każdy z nich jest responsywny, dzięki czemu dobrze prezentuje się również w wersji mobilnej. Edytor pokazuje, jak wiadomość wygląda zarówno na komputerach, telefonach, jak i tabletach.
Automatyzacja e-mailiW SendInBlue znajdują się ciekawe funkcje związane z automatyzacją kampanii. Przykładowo, możesz wykorzystać jeden z kilku szablonów, które pomogą Ci zautomatyzować wiadomości powitalne, e-maile z przypomnieniem o zakupie czy też e-maile z okazji urodzin. Dzięki tej opcji możesz też wysyłać wiadomości użytkownikom, którzy weszli na konkretną podstronę Twojej witryny. To świetne funkcje zwłaszcza dla początkujących, którzy nie mają wielkiego doświadczenia w tworzeniu własnego workflow. Bardziej zaawansowani użytkownicy mogą, oczywiście, tworzyć bardziej niestandardowe oraz złożone automatyzacje.
Aplikacja z czatem na żywoSendInblue umożliwia klientom zaimplementowanie aplikacji z czatem na żywo na stronie. Dzięki temu będziesz mógł jeszcze szybciej odpowiadać na pytania klientów i rozwiewać ich wątpliwości dotyczące Twoich produktów lub usług.
Wysyłanie e-maili transakcyjnychFunkcja ta polega na automatycznym wysyłaniu wiadomości, które trafią na pocztę twoich klientów po wykonaniu konkretnych czynności. Przykładowo, mogą być to e-maile wysyłane po pobraniu e-booka, zapisie na newsletter czy też dokonaniu zakupu.
Tworzenie formularzy zapisuSendInBlue oferuje również tworzenie formularzy pozwalających na zapis do newslettera. W edytorze można samodzielnie wybrać kolory, układ poszczególnych elementów oraz funkcję weryfikującą, CAPTCHA.
Śledzenie wiadomościNarzędzie pozwala śledzić każdą wiadomość e-mailową oraz SMS-ową w czasie rzeczywistym oraz tworzyć na ich podstawie różne statystyki.
Testy A/BTesty A/B powalają testować kampanie e-mailowe, a następnie je optymalizować, w celu poprawy ich skuteczności. Możesz testować np. temat wiadomości lub ich treść, sprawdzając, czy jeden styl będzie bardziej przekonujący dla twoich subskrybentów niż inny.
DostarczalnośćNarzędzie umożliwia sprawdzenie, czy dana wiadomość dotarła do użytkownika oraz miejsce, do którego trafiła. Jest to o tyle istotne, że czasem e-maile nie trafiają do skrzynki głównej, ale  do drugiej zakładki czy też do folderu ze spamem. Warto zaznaczyć, że SendInBlue ma bardzo dobre wskaźniki dostarczalności, a wiadomości wysyłane przez ten system rzadko trafiają do spamu.
Zarządzanie kontaktamiSendInBlue umożliwia przesyłanie swojej własnej bazy kontaktów w postaci pliku CSV lub TXT. Można je również dodawać ręcznie. Narzędzie pozwala również podzielić subskrybentów według różnych filtrów, np. na podstawie kliknięć czy też otwarć wiadomości.

Należy zaznaczyć, że SendInBlue umożliwia również tworzenie landing page’y i można o zintegrować z ponad 200 różnymi narzędziami.

Zalety SendInBlue

Prostota i łatwość użytkowania

SendInBlue to bardzo intuicyjne narzędzie z prostym i estetycznym interfejsem. Dzięki niemu mogą korzystać z niego nawet ci użytkownicy, którzy nie mieli wcześniej do czynienia z platformą e-mail marketingową. Kreatory z funkcją „Przeciągnij i upuść” pomagają z kolei szybko stworzyć pięknie prezentujące się newslettery. 

Darmowy plan

Dzięki temu, że SendInBlue oferuje darmowy plan, mogą z niego korzystać właściciele mikro- i małych przedsiębiorstw, którzy nie dysponują dużymi budżetami. 

Brak limitu subskrybentów

Ważne jest również to, że SendInBlue nie określa limitu subskrybentów, do których można wysyłać wiadomości w darmowym planie – system bierze pod uwagę jedynie ilość wysłanych e-maili. Pod tym względem SendInBlue bije na głowę wiele innych narzędzi.

Wady SendInBlue

Wiele funkcji dostępnych jest jedynie w planie płatnym

Chodzi tu przede wszystkim o takie funkcjonalności, jak: tworzenie testów A/B oraz tworzenie landing page’y. Płatne jest również wsparcie telefoniczne oraz przez czat. Te i inne dodatkowe usługi dostępne są zwykle w planie Premium i Enterpriese.

Zaawansowane raporty dostępne w planie płatnym

SendInBlue dostarcza sporo interesujących danych, nie tylko takich jak np. liczba osób, które otworzyły wiadomości, ale też średni czas po którym otworzono e-mail bądź też kliknięto w link. Szkoda jednak, że nie można korzystać z tych funkcji za darmo.

Mała liczba szablonów do tworzenia wiadomości

Mimo że przygotowane przez SendInBlue szablony są ładne i estetyczne, jest ich stosunkowo mało. O ile narzędzie to oferuje 70 różnych szablonów, o tyle np. w MailChimp jest ich ponad 100. Warto jednak zaznaczyć, że w przypadku SendInBlue są one o wiele łatwiejsze w konfiguracji.

Dla kogo przeznaczony jest SendInBlue?

SendInBlue docenią z pewnością:

  • małe i średnie firmy,
  • freelancerzy,
  • blogerzy i twórcy internetowi,
  • osoby zaczynające przygodę z e-mail marketingiem.

Darmowy plan sprawdzi się głównie u tych osób, które dysponują dużą liczbą subskrybentów, ale nie wysyłają do nich wiadomości szczególnie często. 

SendInBlue – cennik

SendInBlue oferuje użytkownikom aż cztery różne plany.

 FreeLitePremiumEnterprise
Limit wysłanych e-maili na dzieńDo 300brakbrakBez ograniczeń
Cena za miesiąc

Za darmo

 

od 25 $ za 10 000 maili/miesiącod 65 $ za 20 000 maili/miesiącDo uzgodnienia

Podsumowanie

SendInBlue to z pewnością propozycja godna rozważenia – zarówno dla  małych i średnich firm, jak i freelancerów oraz blogerów.

Można w nim znaleźć bardzo ciekawe funkcje, pomagające w automatyzacji e-maili oraz ich personalizacji.

 To wszystko sprawia, że jest to genialna alternatywa dla wielu innych systemów, takich jak np. MailChimp. 

Wiele funkcji jest dostępnych w SendInBlue jest, co prawda, jedynie w planie płatnym, jednak – pomimo to – system i tak oferuje bardzo dobry stosunek do jakości i jest jednym z najtańszych tego typu narzędzi na rynku. Dzięki temu, że jest on dostępny również w wersji darmowej, można go swobodnie przetestować i przekonać się, czy spełnia on twoje własne potrzeby i oczekiwania.

Funkcje SendInBlue

Zbiór najbardziej popularnych funkcjonalności, które znajdziesz w narzędziu SendInBlue. Nie są to wszystkie funkcje narzędzia, a jedynie wybór najciekawszych i najbardziej istotnych.

Funkcjonalność
  • Testy A/B
  • Segmentacja subskrybentów
  • Kreator landing pages
  • Automatyzacja wysyłek e-mail
  • Automatyczna ponowna wysyłka do nieotwartych
  • Formularze zapisu i pop-up
  • Darmowy okres próbny
  • Gotowe szablony wiadomości
  • SMS i MMS marketing
  • Plan darmowy bez opłat
  • Personalizacja wiadomości
  • Geolokalizacja
  • E-maile transakcyjne
  • Raportowanie w czasie rzeczywistym
  • Import / eksport odbiorców

Cennik SendInBlue

Zobacz, jakiego budżetu potrzebujesz, by korzystać z tego narzędzia.

Plan FREE do 300 wysłanych maili dziennie bez limitu odbiorców 0.00 USD
Plan LITE do 20 000 wysłanych maili miesięcznie bez limitu odbiorców 39.00 USD
Plan PREMIUM do 20 000 wysłanych maili miesięcznie bez limitu odbiorców 69.00 USD

Alternatywy dla SendInBlue

Sprawdź inne narzędzia, które realizują podobne cele biznesowe. Być może któreś z nich bardziej Cię zainteresuje.

SendInBlue: Opinie

4.5 Ocena Ilość dodanych opinii: 2
5 gwiazdek
4 gwiazdki
3 gwiazdki
2 gwiazdki
1 gwiazdka
Marcin Wesel avatar
Marcin Wesel – 2020-11-04 11:16:18

Podsumowanie opinii

Korzystałem naprawdę długo z podstawowego planu płatnego. Wysokie wskaźniki dostarczenia i otwarcia wiadomości a także przyjemne dla oka wykresy i raporty. Niestety, z momentem uruchomienia automatyzacji, narzędzie przestało działać niezawodnie. Każdą wysłaną wiadomość z prośbą o potwierdzenie adresu e-mail traktowało jak e-mail transakcyjny, co szybko przełożyło się na bardzo słabą reputację wysyłającego. W efekcie, dostałem limit wysyłek 5 maili na godzinę, bo było zdecydowanie zbyt niską wartością, by móc używać tego narzędzia.

Oceniam na PLUS

Polecam dla ludzi, którzy korzystają z e-mail marketingu w podstawowym zakresie.

Oceniam na MINUS

Gdy uruchomimy dodatek w formie e-maili transakcyjnych, narzędzie przestaje działać niezawodnie.

Grzesiek avatar
Grzesiek – 2020-12-03 12:43:12

Podsumowanie opinii

To prawda, że SendInBlue nie ustala górnego limitu subskrybentów. Jednak ustala górne limity wysyłanych wiadomości, a co za tym idzie, musisz je adekwatnie podnosić z każdym nowym subskrybentem. Jeśli tych kontaktów nazbiera Ci się trochę, a do każdego wyślesz powiedzmy 4 maile miesięcznie, nagle SendInBlue przestaje się trochę opłacać - koszty rosną niemiłosiernie.

Oceniam na PLUS

Użytkownik nie wyszczególnił plusów.

Oceniam na MINUS

Użytkownik nie wyszczególnił minusów.


Dodaj opinię o SendInBlue