SendInBlue
SendInBlue – narzędzie do e-mail marketingu
SendInBlue to narzędzie stworzone z myślą o marketingu e-mailowym. Pozwala w szybki i intuicyjny sposób tworzyć e-maile i newslettery, a także automatyzować ich wysyłkę. Platforma wyróżnia się szeroką gamą funkcji, które zdecydowanie warto przetestować. W ciągu ostatnich lat bardzo się rozwinęła i zaskakuje ostatnio coraz bardziej interesującymi opcjami.
Co warto o niej wiedzieć?
SendInBlue to platforma, która powstała w 2012 roku. Dostępna jest zarówno w wersji darmowej, jak i płatnej.
Nie jest to szczególnie popularne narzędzie, a szkoda, bo pod wieloma względami oferuje dużo więcej niż inne.
Jakie są najważniejsze jej funkcje, zalety i wady?
Sprawdź, czytając resztę recenzji.
Podstawowe funkcje
Zapoznaj się z bogatym zestawieniem funkcji oferowanych przez narzędzie, wraz z krótkimi opisami.
Funkcje | Znaczenie |
Tworzenie kampanii e-mailowych | SendInBlue pozwala tworzyć zaawansowane kampanie e-mailowe z wykorzystaniem ponad 70 atrakcyjnych szablonów. Co więcej, każdy z nich jest responsywny, dzięki czemu dobrze prezentuje się również w wersji mobilnej. Edytor pokazuje, jak wiadomość wygląda zarówno na komputerach, telefonach, jak i tabletach. |
Automatyzacja e-maili | W SendInBlue znajdują się ciekawe funkcje związane z automatyzacją kampanii. Przykładowo, możesz wykorzystać jeden z kilku szablonów, które pomogą Ci zautomatyzować wiadomości powitalne, e-maile z przypomnieniem o zakupie czy też e-maile z okazji urodzin. Dzięki tej opcji możesz też wysyłać wiadomości użytkownikom, którzy weszli na konkretną podstronę Twojej witryny. To świetne funkcje zwłaszcza dla początkujących, którzy nie mają wielkiego doświadczenia w tworzeniu własnego workflow. Bardziej zaawansowani użytkownicy mogą, oczywiście, tworzyć bardziej niestandardowe oraz złożone automatyzacje. |
Aplikacja z czatem na żywo | SendInblue umożliwia klientom zaimplementowanie aplikacji z czatem na żywo na stronie. Dzięki temu będziesz mógł jeszcze szybciej odpowiadać na pytania klientów i rozwiewać ich wątpliwości dotyczące Twoich produktów lub usług. |
Wysyłanie e-maili transakcyjnych | Funkcja ta polega na automatycznym wysyłaniu wiadomości, które trafią na pocztę twoich klientów po wykonaniu konkretnych czynności. Przykładowo, mogą być to e-maile wysyłane po pobraniu e-booka, zapisie na newsletter czy też dokonaniu zakupu. |
Tworzenie formularzy zapisu | SendInBlue oferuje również tworzenie formularzy pozwalających na zapis do newslettera. W edytorze można samodzielnie wybrać kolory, układ poszczególnych elementów oraz funkcję weryfikującą, CAPTCHA. |
Śledzenie wiadomości | Narzędzie pozwala śledzić każdą wiadomość e-mailową oraz SMS-ową w czasie rzeczywistym oraz tworzyć na ich podstawie różne statystyki. |
Testy A/B | Testy A/B powalają testować kampanie e-mailowe, a następnie je optymalizować, w celu poprawy ich skuteczności. Możesz testować np. temat wiadomości lub ich treść, sprawdzając, czy jeden styl będzie bardziej przekonujący dla twoich subskrybentów niż inny. |
Dostarczalność | Narzędzie umożliwia sprawdzenie, czy dana wiadomość dotarła do użytkownika oraz miejsce, do którego trafiła. Jest to o tyle istotne, że czasem e-maile nie trafiają do skrzynki głównej, ale do drugiej zakładki czy też do folderu ze spamem. Warto zaznaczyć, że SendInBlue ma bardzo dobre wskaźniki dostarczalności, a wiadomości wysyłane przez ten system rzadko trafiają do spamu. |
Zarządzanie kontaktami | SendInBlue umożliwia przesyłanie swojej własnej bazy kontaktów w postaci pliku CSV lub TXT. Można je również dodawać ręcznie. Narzędzie pozwala również podzielić subskrybentów według różnych filtrów, np. na podstawie kliknięć czy też otwarć wiadomości. |
Należy zaznaczyć, że SendInBlue umożliwia również tworzenie landing page’y i można o zintegrować z ponad 200 różnymi narzędziami.
Zalety SendInBlue
Prostota i łatwość użytkowania
SendInBlue to bardzo intuicyjne narzędzie z prostym i estetycznym interfejsem. Dzięki niemu mogą korzystać z niego nawet ci użytkownicy, którzy nie mieli wcześniej do czynienia z platformą e-mail marketingową. Kreatory z funkcją „Przeciągnij i upuść” pomagają z kolei szybko stworzyć pięknie prezentujące się newslettery.
Darmowy plan
Dzięki temu, że SendInBlue oferuje darmowy plan, mogą z niego korzystać właściciele mikro- i małych przedsiębiorstw, którzy nie dysponują dużymi budżetami.
Brak limitu subskrybentów
Ważne jest również to, że SendInBlue nie określa limitu subskrybentów, do których można wysyłać wiadomości w darmowym planie – system bierze pod uwagę jedynie ilość wysłanych e-maili. Pod tym względem SendInBlue bije na głowę wiele innych narzędzi.
Wady SendInBlue
Wiele funkcji dostępnych jest jedynie w planie płatnym
Chodzi tu przede wszystkim o takie funkcjonalności, jak: tworzenie testów A/B oraz tworzenie landing page’y. Płatne jest również wsparcie telefoniczne oraz przez czat. Te i inne dodatkowe usługi dostępne są zwykle w planie Premium i Enterpriese.
Zaawansowane raporty dostępne w planie płatnym
SendInBlue dostarcza sporo interesujących danych, nie tylko takich jak np. liczba osób, które otworzyły wiadomości, ale też średni czas po którym otworzono e-mail bądź też kliknięto w link. Szkoda jednak, że nie można korzystać z tych funkcji za darmo.
Mała liczba szablonów do tworzenia wiadomości
Mimo że przygotowane przez SendInBlue szablony są ładne i estetyczne, jest ich stosunkowo mało. O ile narzędzie to oferuje 70 różnych szablonów, o tyle np. w MailChimp jest ich ponad 100. Warto jednak zaznaczyć, że w przypadku SendInBlue są one o wiele łatwiejsze w konfiguracji.
Dla kogo przeznaczony jest SendInBlue?
SendInBlue docenią z pewnością:
- małe i średnie firmy,
- freelancerzy,
- blogerzy i twórcy internetowi,
- osoby zaczynające przygodę z e-mail marketingiem.
Darmowy plan sprawdzi się głównie u tych osób, które dysponują dużą liczbą subskrybentów, ale nie wysyłają do nich wiadomości szczególnie często.
SendInBlue – cennik
SendInBlue oferuje użytkownikom aż cztery różne plany.
Free | Lite | Premium | Enterprise | |
Limit wysłanych e-maili na dzień | Do 300 | brak | brak | Bez ograniczeń |
Cena za miesiąc | Za darmo
| od 25 $ za 10 000 maili/miesiąc | od 65 $ za 20 000 maili/miesiąc | Do uzgodnienia |
Podsumowanie
SendInBlue to z pewnością propozycja godna rozważenia – zarówno dla małych i średnich firm, jak i freelancerów oraz blogerów.
Można w nim znaleźć bardzo ciekawe funkcje, pomagające w automatyzacji e-maili oraz ich personalizacji.
To wszystko sprawia, że jest to genialna alternatywa dla wielu innych systemów, takich jak np. MailChimp.
Wiele funkcji jest dostępnych w SendInBlue jest, co prawda, jedynie w planie płatnym, jednak – pomimo to – system i tak oferuje bardzo dobry stosunek do jakości i jest jednym z najtańszych tego typu narzędzi na rynku. Dzięki temu, że jest on dostępny również w wersji darmowej, można go swobodnie przetestować i przekonać się, czy spełnia on twoje własne potrzeby i oczekiwania.
Funkcje SendInBlue
Zbiór najbardziej popularnych funkcjonalności, które znajdziesz w narzędziu SendInBlue. Nie są to wszystkie funkcje narzędzia, a jedynie wybór najciekawszych i najbardziej istotnych.
Funkcjonalność
- Testy A/B
- Segmentacja subskrybentów
- Kreator landing pages
- Automatyzacja wysyłek e-mail
- Automatyczna ponowna wysyłka do nieotwartych
- Formularze zapisu i pop-up
- Darmowy okres próbny
- Gotowe szablony wiadomości
- SMS i MMS marketing
- Plan darmowy bez opłat
- Personalizacja wiadomości
- Geolokalizacja
- E-maile transakcyjne
- Raportowanie w czasie rzeczywistym
- Import / eksport odbiorców
Cennik SendInBlue
Zobacz, jakiego budżetu potrzebujesz, by korzystać z tego narzędzia.
Plan FREE do 300 wysłanych maili dziennie bez limitu odbiorców | 0.00 USD |
Plan LITE do 20 000 wysłanych maili miesięcznie bez limitu odbiorców | 39.00 USD |
Plan PREMIUM do 20 000 wysłanych maili miesięcznie bez limitu odbiorców | 69.00 USD |
Alternatywy dla SendInBlue
Sprawdź inne narzędzia, które realizują podobne cele biznesowe. Być może któreś z nich bardziej Cię zainteresuje.
Freshmail
Skuteczny mailing i newslettery. Email marketing, SMS i webinary od FreshMail
Czytaj recenzjęSALESmanago
Najbogatsza w natywne funkcjonalności platforma na świecie. Nieograniczone użycie funkcji w jednej cenie.
Czytaj recenzjęSendInBlue: Opinie
Podsumowanie opinii
Korzystałem naprawdę długo z podstawowego planu płatnego. Wysokie wskaźniki dostarczenia i otwarcia wiadomości a także przyjemne dla oka wykresy i raporty. Niestety, z momentem uruchomienia automatyzacji, narzędzie przestało działać niezawodnie. Każdą wysłaną wiadomość z prośbą o potwierdzenie adresu e-mail traktowało jak e-mail transakcyjny, co szybko przełożyło się na bardzo słabą reputację wysyłającego. W efekcie, dostałem limit wysyłek 5 maili na godzinę, bo było zdecydowanie zbyt niską wartością, by móc używać tego narzędzia.
Oceniam na PLUS
Polecam dla ludzi, którzy korzystają z e-mail marketingu w podstawowym zakresie.
Oceniam na MINUS
Gdy uruchomimy dodatek w formie e-maili transakcyjnych, narzędzie przestaje działać niezawodnie.
Podsumowanie opinii
To prawda, że SendInBlue nie ustala górnego limitu subskrybentów. Jednak ustala górne limity wysyłanych wiadomości, a co za tym idzie, musisz je adekwatnie podnosić z każdym nowym subskrybentem. Jeśli tych kontaktów nazbiera Ci się trochę, a do każdego wyślesz powiedzmy 4 maile miesięcznie, nagle SendInBlue przestaje się trochę opłacać - koszty rosną niemiłosiernie.
Oceniam na PLUS
Użytkownik nie wyszczególnił plusów.
Oceniam na MINUS
Użytkownik nie wyszczególnił minusów.