MailChimp
MailChimp
Każdy przedsiębiorca w pewnym momencie chce zwiększyć swoje zasięgi i usprawnić swoją pracę, aby dotrzeć do jak największej ilości odbiorców. Jednak droga do tego często bywa żmudna i trudna. Chcąc ułatwić sobie to zadanie, przygotowaliśmy serię recenzji różnych platform automatyzacji marketingowej, aby każdy mógł znaleźć coś idealnego dla siebie. Swoją podróż po świecie marketingu rozpoczniemy od MailChimp.
Czym jest MailChimp?
MailChimp jest usługą określoną mianem „przejdź-do” i sprawdza się w przypadku małych przedsiębiorstw dysponujących dość ograniczonym budżetem. Jest na tyle intuicyjnym narzędziem, że wystarczy krótkie wdrożenie w temat, aby swobodnie zacząć działać. MailChimp stawia odbiorców na pierwszym miejscu, dzięki czemu można wysyłać marketingowe e-maile i automatyczne wiadomości, tworzyć kampanie reklamowe, strony docelowe, wysyłać pocztówki, ułatwiać raportowanie i analizowanie oraz usprawniają sprzedaż online.
Dlaczego MailChimp?
Prostota
Dzięki swojej prostocie MailChimp zyskuje na popularności. Wśród platform automatyzacji marketingu zajmuje jedno z przodujących miejsc, dlatego myśląc o kompaniach e-mail marketingowych, obowiązkowo trzeba wziąć MailChimp pod uwagę. Nawet mając na bakier z aplikacjami i programami, MailChimp nie wymaga zbyt dużej wiedzy informatycznej. Formularze MailChimp, szablony wiadomości e-mail, zarządzanie listami, nie powinny sprawiać większych problemów. Jeśli takowe się pojawią, administratorzy MailChimp służą pomocą.
Różnorodne funkcje
Nieustannie pojawiają się nowe funkcje, takie jak projekt strony docelowej, integracja z uruchamianiem płatnych reklam. Co więcej, konfiguracja pełnej automatyzacji jest stosunkowo łatwa w porównaniu z innymi programami do marketingu e-mailowego. W ciągu ostatnich kilku lat MailChimp zaczął oferować dodatkowe funkcje poza kampaniami e-mailowymi, takie jak reklamy na Facebooku.
Możliwość pracy w kilku oknach naraz
Możesz edytować wiele wiadomości e-mail na wielu kartach, które tworzą kopię. Inne oprogramowania pozwalają na otwarcie tylko jednej karty na raz. Warto zwrócić na to uwagę, jeśli lubimy pracować na kilku oknach w jednym czasie.
Integracja z platformami innych firm
Korzystając z tej opcji, nasz zbiór kontaktów automatycznie wzbogaca się o nowe dane i potencjalnych klientów.
Funkcje MailChimp
Email marketing
- Analiza ROI
- Analiza zaangażowania
- Automatyczna wysyłka serii maili
- Automatyczne wyzwalanie akcji
- Automatycznie wyzwalane wiadomości
- Baza danych kontaktów
- Dynamiczne treści (dynamic content)
- Edytor formularzy
- Edytor szablonów maili
- Edytor WYSIWYG
- Formularze pop-up
- Geolokalizacja
- Import / eksport odbiorców
- Integracja z platfrormami e-commerce
- Integracja z systemem CRM
- Interfejs przeciągnij i upuść
- Kampanie wielokanałowe
- Maile transakcyjne
- Odzyskiwanie porzuconego koszyka
- Personalizacja treści
- Planowanie kampanii
- Podgląd wiadomości w skrzynkach (inbox test)
- Pola niestandardowe
- Raportowanie w czasie rzeczywistym
- Raporty z kampanii
- Segmentacja odbiorców i klientów
- Śledzenie konwersji
- Śledzenie zachowań odbiorców
- Social media marketing
- Szablony formularzy
- Szablony mailingów i newsletterów
- Testy A/B
- Wsparcie zabezpieczeń SPF, DKIM, DMARC
- Wysyłka okazjonalna (urodzinowa)
- Zarządzanie uprawnieniami użytkowników
Marketing automation
- Analityka konwersji z różnych kanałów marketingowych
- Analityka skuteczność reguł automatyzacji
- Analiza ROI
- Analiza zaangażowania
- Baza danych kontaktów
- Dynamiczne treści
- Gotowe scenariusze automatyzacji
- Identyfikacja i śledzenia zachowań użytkowników na stronie
- Kalendarz marketingowy
- Kanał: email
- Kanał: reklamy w sieci Google
- Kanał: reklamy w social media
- Kreator formularzy
- Lejek sprzedaży
- Personalizowany remarketing
- Pielęgnowanie leadów (lead nurturing)
- Postowanie w mediach społecznościowych
- Ratowanie porzuconych koszyków
- Scoring leadów
- Testy A/B
Integracje MailChimp
- Automate.io
- Autopilot
- BigCommerce
- Canva
- CapsuleCRM
- Chargify
- Desk.com
- Drupal
- Drupal Commerce
- Eventbrite
- Evernote
- FastTony
- FormSite
- Freshbooks
- FreshDesk
- Geckoboard
- Gmail
- Google AdWords
- Google Analytics
- Google Contacts
- Heap Analytics
- Highrise
- HootSuite
- Jira
- Joomla!
- Kissmetrics
- Landingi
- LeadsBridge
- LiveChat
- Magento
- MailerLite
- MakePlans
- Mixpanel
- Olark
- OneSaaS
- OpenCart
- OptinMonster
- PayPal
- Pipedrive
- Power BI
- PrestaShop
- SalesForce
- Shoper
- Shopify
- Shopware
- Square
- SurveyMonkey
- Typeform
- Unbounce
- Wistia
- WooCommerce
- WordPress
- Workato
- Xero
- Zapier
- Zendesk
- Zoho CRM
Ceny
MailChimp powstało w 2001 roku z myślą o mikro i małych przedsiębiorstwach, które dopiero zaczynają swoją przygodę na rynku, ale nie tylko. Próbując sprostać wymaganiom wszystkich przedsiębiorców, przygotowano cztery plany finansowe.
1https: //mailchimp.com/pricing/?currency=EUR
Plan Free zawiera wszystkie narzędzia wielokanałowe potrzebne do budowania biznesu i powiększania grona odbiorców. W tym planie można zbudować 1 audiencję, w którym znajdzie się do 2 000 osób.
Plan Essential jest idealnym rozwiązaniem dla nadawców korzystających tylko z e-maili, którzy potrzebują całodobowej pomocy. W tym planie możesz zbudować 3 audiencje, w których znajdzie się do 50 000 osób.
Plan Standard jest oparty na danych narzędzia do automatyzacji i optymalizacji dla firm, które chcą szybciej się rozwijać. W tym planie możesz zbudować 5 audiencje, w których znajdzie się do 100 000 osób.
Plan Premium to zaawansowane funkcje dla profesjonalistów, którzy potrzebują większego dostosowania. W tym planie możesz mieć nieograniczone ilości audiencji i osób.
Podsumowując
MailChimp ma wielu swoich fanów i wrogów. Ci pierwsi cenią to oprogramowanie marketingowe za prostotę użytkowania. Wystarczy stworzyć listę adresów e-mail, aby w ciągu kilku minut powiadomić wszystkich o prowadzonych kampaniach, promocjach, czy zbliżających się eventach. W wersji darmowej możesz mieć aż 2000 kontaktów! W porównaniu z innymi platformami jest to całkiem pokaźna liczba. Jednak w przypadku złamania jednego z ich warunków zaczynają robić się problemy.
Funkcje MailChimp
Zbiór najbardziej popularnych funkcjonalności, które znajdziesz w narzędziu MailChimp. Nie są to wszystkie funkcje narzędzia, a jedynie wybór najciekawszych i najbardziej istotnych.
Funkcjonalność
- Testy A/B
- Segmentacja subskrybentów
- Kreator landing pages
- Automatyzacja wysyłek e-mail
- Automatyczna ponowna wysyłka do nieotwartych
- Formularze zapisu i pop-up
- Darmowy okres próbny
- Gotowe szablony wiadomości
- Plan darmowy bez opłat
- Personalizacja wiadomości
- Geolokalizacja
- E-maile transakcyjne
- Raportowanie w czasie rzeczywistym
- Lejki sprzedażowe
- Odzyskiwanie porzuconych koszyków
- Import / eksport odbiorców
Cennik MailChimp
Zobacz, jakiego budżetu potrzebujesz, by korzystać z tego narzędzia.
Plan darmowy do 2000 odbiorców | 0.00 USD |
Plan ESSENTIALS do 500 odbiorców bez limitu wysyłek | 9.99 USD |
Plan STANDARD do 500 odbiorców bez limitu wysyłek | 14.99 USD |
Plan PREMIUM do 10 000 odbiorców bez limitu wysyłek | 299.00 USD |
Alternatywy dla MailChimp
Sprawdź inne narzędzia, które realizują podobne cele biznesowe. Być może któreś z nich bardziej Cię zainteresuje.
Freshmail
Skuteczny mailing i newslettery. Email marketing, SMS i webinary od FreshMail
Czytaj recenzjęSALESmanago
Najbogatsza w natywne funkcjonalności platforma na świecie. Nieograniczone użycie funkcji w jednej cenie.
Czytaj recenzjęMailChimp: Opinie
Podsumowanie opinii
Największym, ogromnym plusem MailChimpa jest jego darmowy plan. Możesz w nim obsłużyć aż 2000 kontaktów, co u konkurencji mogłoby Cię już kosztować kilkaset złotych. Poza tym narzędzie poprawne pod każdym względem i spełnia swoje zadanie.
Oceniam na PLUS
Użytkownik nie wyszczególnił plusów.
Oceniam na MINUS
Użytkownik nie wyszczególnił minusów.