ActiveCampaign

Strona www ActiveCampaign

Marketing → E-mail marketing, automatyzacja

  • przyjazna platforma do wysyłania mailingu i automatyzacji procesów marketingowych
  • profesjonalny CRM dla MSP
  • rozwinięta integracja z różnymi platformami
  • wsparcie techniczne

Opis narzędzia

ActiveCampaign to profesjonalna platforma all-in-one do e-mail marketingu, która obecnie znajduje się w czołówce tych polecanych sektorowi MSP. Wszystko, co niezbędne do rozwoju firmy i dotarcia do odbiorców poprzez wiadomości mailowe znajdziemy tu w jednym, przyjaznym dla użytkownika miejscu. Wszystko, czyli dokładnie co?

Zacznijmy od początku. W ActiveCampaign możemy szybko i wygodnie wysyłać takie ilości wiadomości e-mail, jakie potrzebujemy, by uzyskać lepsze wyniki w sprzedaży. Platforma została stworzona w taki sposób, by zbierać najważniejsze informacje o zapisanych kontaktach, a następnie wysyłać im zaplanowane, odpowiednio stargetowane mailingi, wiadomości SMS oraz przygotowane autorespondery. I teraz najważniejsze – w ActiveCampaign nie płacimy za zdublowane maile. Co to oznacza? Jeśli mamy przygotowanych kilka list do newsletterów, a w nich powtarzające się adresy e-mail, to ActiveCampaign pobiera opłatę za jeden adres mailowy tylko raz!

Active Campaign to narzędzie niezwykle łatwe w użyciu, z którego obsługą poradzić sobie może każdy, nawet osoba mało doświadczona w marketingu. Znajdziemy tu prawdziwą kopalnię różnych funkcjonalności, począwszy od szablonów do budowania wiadomości e-mail, poprzez funkcje targetowania list odbiorców, aż po system CRM z prawdziwego zdarzenia. 

Szczegóły

Cena: od 9 $ / miesiąc (wysyłka bez limitu do 500 odbiorców przy zakupie na 12 miesięcy)

Debiut: 2003

Wersja darmowa: 14-dniowe konto testowe

Język programu: angielski, hiszpański, francuski, włoski, niemiecki portugalski

Platforma: w chmurze (Web, SaaS)

Szkolenie z obsługi: centrum zasobów informacji 

Wsparcie klienta: e-mail, chat, telefon, 24/7

Posiada API: tak

ActiveCampaign: najważniejsze funkcjonalności

Pierwszym, co rzuca nam się w oczy po zalogowaniu się na koncie ActiveCampaign, jest czytelny interfejs, który nie powoduje w użytkowniku poczucia paniki. Nie znajdziemy tu zbędnych elementów, design jest prosty i utrzymany w stonowanej kolorystyce, która zdecydowanie nie zmęczy oczu. W zależności od wybranego pakietu cenowego otrzymujemy całą listę funkcjonalności, które posłużą nam do wysyłki mailingów i autoresponderów, jak również wielu innych zadań marketingowych.

E-mail marketing

W ActiveCampaign już na dzień dobry czeka na nas szeroki wybór szablonów, które możemy dowolnie edytować i personalizować. W podstawowym pakiecie znajdziemy wszystkie niezbędne narzędzia potrzebne do wysyłki newsletterów, które z pewnością wystarczą na początkowym etapie przygody z e-mail marketingiem. Im wyższy pakiet cenowy wybierzemy, tym baza funkcjonalności dostępnych dla nas będzie coraz większa. 

  • szeroki wybór gotowych szablonów z możliwością personalizacji treści:
  • edytor szablonów maili
  • szablony mailingów i newsletterów
  • intuicyjny edytor drag&drop:
  • edytor formularzy
  • edytor szablonów maili
  • edytor WYSIWYG
  • testowanie wiadomości:
  • testy A/B
  • analiza i raportowanie:
  • analiza ROI
  • analiza zaangażowania
  • raportowanie w czasie rzeczywistym
  • raporty z kampanii
  • segmentacja odbiorców i klientów
  • integracje:
  • integracja z platformami e-commerce
  • integracja z systemem CRM
  • automatyzacja komunikacji z odbiorcami
  • automatyczna wysyłka serii maili
  • automatyczne wyzwalanie akcji
  • automatycznie wyzwalane wiadomości
  • zarządzanie bazą klientów:
  • baza danych kontaktów
  • zarządzanie bazą odbiorców
  • zarządzanie uprawnieniami użytkowników
  • import / eksport odbiorców
  • śledzenie zachowań odbiorców
  • śledzenie konwersji
  • kampanie mailingowe
  • planowanie kampanii
  • dynamiczne treści (dynamic content)
  • kampanie wielokanałowe’
  • wizualne tworzenie kampanii z bloków
  • wbudowany CRM
  • SMS marketing
  • funkcjonalność obsługi czatu
  • formularze pop-up
  • geolokalizacja
  • odzyskiwanie porzuconego koszyka
  • pola niestandardowe
  • wsparcie zabezpieczeń SPF, DKIM, DMARC
  • wysyłka okazjonalna (urodzinowa)

Marketing automation

Moduł automatyzacji dostępny jest już w podstawowym pakiecie, gdzie w prosty sposób możemy usprawnić zaawansowane działania marketingowe i sprzedażowe. Odpowiednie mechanizmy umożliwiają nam grupowanie odbiorców, dzięki czemu system wie, jakimi materiałami będą zainteresowani i  jakie komunikaty możemy im wysyłać. 

  • analiza i raportowanie:
  • analiza ROI
  • analiza zaangażowania
  • analityka konwersji z różnych kanałów marketingowych
  • analityka ścieżek konwersji
  • analityka skuteczności reguł automatyzacji
  • baza danych kontaktów
  • dynamiczne treści i kreatory formularzy
  • gotowe scenariusze automatyzacji
  • kanały e-mail oraz SMS
  • możliwość śledzenia zachowań użytkowników na stronie www
  • lejek sprzedaży
  • dostęp do life chat’u
  • możliwość personalizacji treści mailingu
  • pielęgnacja i scoring lidów
  • operacje na porzuconych koszykach
  • rekomendowanie produktów
  • testowanie A/B
  • zarządzanie kampaniami wielokanałowymi i zadaniami zespołu

Profesjonalny system CRM

Począwszy od Pakietu Plus, mamy możliwość korzystania z systemu CRM, dzięki któremu sprawnie zarządzamy bazą naszych odbiorców. Dodatkowo możemy tu korzystać z opcji zarządzania kalendarzem, przypomnieniami oraz zadaniami przypisanymi do konkretnych osób, które odpowiadają w naszej firmie za sprzedaż.

  • integracje:
  • z Google Apps
  • z social media
  • zarządzanie:
  • kalendarzem
  • przypomnieniami
  • zadaniami
  • formularzami
  • lejkiem sprzedaży

                  

  • automatyzacja procesów sprzedaży
  • scoring lidów
  • prognozowanie sprzedaży
  • przechowywanie dokumentów
  • możliwość zsynchronizowania poczty e-mail
  • tworzenie ofert i wycen (budżetowanie)

ActiveCampaign: integracje z platformami

Możliwość integracji z wieloma aplikacjami, narzędziami, platformami e-commerce i systemem CMS to zdecydowanie jeden z największych atutów ActiveCampaign. Do wyboru mamy tu ponad 200 różnych aplikacji, które możemy wykorzystać nie tylko w czynnościach związanych z e-mail marketingiem, ale także w działaniach MA. 

  • Basecamp
  • BigCommerce
  • ClickFunnels
  • Drupal
  • Evernote
  • Facebook
  • Google Analytics
  • Google Contacts
  • Google Sheets
  • Gumroad
  • Leadpages
  • Magento
  • OptinMonster
  • PayPal
  • Pipedrive
  • PrestaShop
  • Privy
  • SalesForce
  • Shopify
  • Slack
  • Square
  • Stripe
  • SugarCRM
  • Sumo
  • SurveyMonkey
  • Twitter
  • Unbounce
  • WooCommerce
  • WordPress
  • Wufoo
  • Zapier
  • …i wiele innych.

Cennik ActiveCampaign – ile to kosztuje?

Na początek ActiveCampaign oferuje nam 14-dniowy bezpłatny okres próbny, podczas którego możemy działać na wybranym planie, bez konieczności podawania danych do późniejszych płatności.

Po 14 dniach przechodzimy już na jeden z 4 wybranych pakietów cenowych:

  • Pakiet Lite (od 25 $ / miesiąc) – dobry wybór dla firm, które dopiero zaczynają działania mailingowe. Dostępny jest tu moduł Marketing Automation.
  • Pakiet Plus (od 49 $ / miesiąc) – otrzymujemy tu wszystkie funkcje z pakietu Lite oraz dodatkowo dostęp do CRM, funkcji SMS marketingu oraz integracji z wieloma platformami.
  • Pakiet Professional ( od 129 $ / miesiąc) – pakiet wzbogacony o kolejne dwa moduły: Predictive Sending oraz Split Automation.
  • Pakiet Enterprise (od 229 $ / miesiąc) – najlepsze rozwiązanie dla dużych firm, które specjalizują się w zaawansowanych działaniach e-mail marketingowych.

Powyżej przedstawiamy przykładowy cennik pakietów ActiveCampaign dla bazy odbiorców liczącej 1000 kontaktów.

 

Podsumowanie

ActiveCampaign uważany jest za jeden z najlepszych systemów CRM dla sektora MSP. Wszystko, czego potrzebujemy, otrzymujemy tu na jednej, zintegrowanej platformie. Z pewnością jest to bardzo fajna propozycja dla firm, które chcą profesjonalnie podejść do tematu działań związanych z MA i e-mail marketingiem. W przypadku tego narzędzia warto także dysponować nieco większym budżetem, by móc osiągać lepsze efekty marketingowe i sprzedażowe.

Najważniejsze zalety ActiveCampaign:

ogromny wybór dostępnych funkcji, automatyzacji i integracji

limit kontaktów dotyczy unikalnych adresów e-mail

czytelny, intuicyjny interfejs

zaawansowane funkcje automatyzacji procesów mailingowych

Najważniejsze wady ActiveCampaign:

stosunkowo wysoka cena w porównaniu do konkurencji

kiepskie rozwiązanie dla osób z małym budżetem i małą listą mailingową

 

Funkcje ActiveCampaign

Zbiór najbardziej popularnych funkcjonalności, które znajdziesz w narzędziu ActiveCampaign. Nie są to wszystkie funkcje narzędzia, a jedynie wybór najciekawszych i najbardziej istotnych.

Funkcjonalność
  • Testy A/B
  • Segmentacja subskrybentów
  • Kreator landing pages
  • Automatyzacja wysyłek e-mail
  • Automatyczna ponowna wysyłka do nieotwartych
  • Formularze zapisu i pop-up
  • Darmowy okres próbny
  • Gotowe szablony wiadomości
  • Testy antyspamowe
  • SMS i MMS marketing
  • Personalizacja wiadomości
  • Geolokalizacja
  • E-maile transakcyjne
  • Raportowanie w czasie rzeczywistym
  • Lejki sprzedażowe
  • Odzyskiwanie porzuconych koszyków
  • Import / eksport odbiorców

Cennik ActiveCampaign

Zobacz, jakiego budżetu potrzebujesz, by korzystać z tego narzędzia.

Plan LITE do 1000 odbiorców bez limitu wysyłek 29.00 USD
Plan PLUS do 1000 odbiorców bez limitu wysyłek 70.00 USD
Plan PROFESSIONAL do 1000 odbiorców bez limitu wysyłek 159.00 USD
Plan ENTERPRISE do 1000 odbiorców bez limitu wysyłek 279.00 USD

Alternatywy dla ActiveCampaign

Sprawdź inne narzędzia, które realizują podobne cele biznesowe. Być może któreś z nich bardziej Cię zainteresuje.

ActiveCampaign: Opinie

5 Ocena Ilość dodanych opinii: 1
5 gwiazdek
4 gwiazdki
3 gwiazdki
2 gwiazdki
1 gwiazdka
Marcin Wesel avatar
Marcin Wesel – 2020-10-30 18:47:59

Podsumowanie opinii

Naprawdę dobre narzędzie. Daje radę w pełnym zakresie. Ma takie funkcje, których pozazdrościć może konkurencja - jak choćby wysyłka maila w momencie wejścia klienta na Twoją stronę lub odczekanie 20 minut po tym, jak ją opuścił. Czy można trafić do klienta w bardziej "gorącym" okresie?

Oceniam na PLUS

Bardzo zaawansowane funkcjonalności automatyzacji i fajny CRM.

Oceniam na MINUS

Gdyby tylko nie ta cena... Trzeba mieć naprawdę drogi produkt, chętnie kupowany, by opłacało się inwestować w ActiveCampaign.


Dodaj opinię o ActiveCampaign